Българският туризъм има спешна нужда от 10 млн. лева за национална реклама по света, стана ясно от изявление на изпълнителния директор на Националния борд по туризъм Полина Карастоянова.
Причина е спадът в ранните записвания за летния сезон.
Карастоянова изтъква, че основните конкуренти в туризма Гърция, Турция, Египет, Хърватия, Черна гора, Румъния и Сърбия са особено активни и с мащабни по ресурс кампании.
По тази причина туристическият бранш отправя предложение до премиера Бойко Борисов, финансовия министър Владислав Горанов и ресорния министър Николина Ангелкова.
По данни на туристическото ведомство към момента се наблюдава лек спад при ранните записвания както от Русия, така и от Германия.
На свой ред Полина Карастоянова отчита, че сегашният бюджет за реклама е недостатъчен и не може да "надвие" наблюдаваната мащабна конкуренция. Парите щели да бъдат насочени не само към международните пазари, но и към българските медии в знак на подкрепа на бранша към инициативата на туристическото министерство 2019 г. да бъде обявена година на българския турист.
Средствата щели да подкрепят и зимния туристически сезон.