На днешния ден можем да си спомним за германския инженер Карл Бенц, който патентова през 1866 г. първия автомобил с бензинов двигател.
Карл Фридрих Бенц (Carl Friedrich Michael Benz (с рождено име Karl Friedrich Michael Vaillant) е роден на 25 ноември през 1844 г. в Карлсруе. Той е внук на ковач и син на локомотивен машинист, но става изобретател и разработчик на двигатели и автомобилен инженер. Той създава и автомобила с бензинов двигател.
През октомври 1883 г. той основава компанията "Бенц и Ко Райнише Газмоторен-Фабрик", известна също с името "Benz & Cie.", в Манхейм заедно с бизнесмена Макс Каспар Розе и търговеца Фридрих Вилхелм Еслингер.
На 29 януари 1886 г. за своята триколесна моторна каляска Карл Бенц получава патент DRP No. 37435 – свидетелство за раждането на автомобила. Возилото с три колела е с двигател, разположен на задната ос, четиритактов и с един цилиндър. Мощността на агрегата е била едва 0.9 конски сили. Максималната скорост на превозното средство от XIX в. е 16 км/час.
Същата година, по случай рождения ден на жена си, изобретателят превръща един файтон в първия четириколесен автомобил. Първото сериозно изпитание за машината на дълъг път е на З юли 1886 г. в Манхайм. Берта Бенц и двамата й синове – Евгений и Ричард, тръгват в най-дългото пътешествие в дотогавашната автомобилна история. Тя използва патентованият автомобил на Бенц и пътува (90 километра) от Манхайм до Пфорцхайм.
За популяризирането на автомобила помага и успехът през 1887 г. на "Бензинката", както я нарича самият Бенц, на изложението в Мюнхен.
Други двама негови сънародници и съвременници – Готлиб Даймлер (инженер и индустриален дизайнер) и Вилхелм Майбах (машинен инженер, автоконструктор и индустриалец), независимо от него работят по същата идея. Бенц обаче първи патентова своя труд, a след това и всички процеси, които правят двигателя с вътрешно горене приложим за задвижването на автомобили. През 1879 г. получава патента за първия двигател, който е създал през година по-рано.