На днешния ден можем да си спомним за Джовани Батиста "Пинин" Фарина (на италиански: Giovanni Battista „Pinin“ Farina), по-късно само Батиста Пининфарина – италианският автомобилен дизайнер, основател на компанията "Carrozzeria Pininfarina". Името му се свързва с много от спортните автомобили, предимно от италианската марка "Ферари".Той обаче е работил за почти всички световни марки – "Алфа Ромео", "Пежо", "Фиат", "Дженерал мотърс", "Ланча", "Мазерати", ДЕУ и "Хюндай" и други.
Пининфарина е роден на 2 ноември през 1893 година в град Торино – люлката на италианското автомобилостроене. Той е десето от едининадесетте деца, като поради дребния му ръст е наричан "пинин" (което на пиемондски език означава "дребен", "малък"). Той започва работа в автоработилницата на брат си Джовани, когато е едва на 12 години.
Така започва страстта му към автомобилите. Работи във фирмата на брат си Stabilimenti Industriali Farina в продължение на десет години, изучавайки до съвършенство автомобилните каросерии. В тези години започва работа върху първия си собствен автомобил.
Пининфарина основава "Carrozzeria Pininfarina" през 1930 година, като дейността на фирмата се фокусира върху външния дизайн на автомобилите, а благодарение на своите решения той бързо печели популярност. Батиста започва да работи за "Ферари" през 1952 година, подпомаган от своя син и вече ръководител на фирмата Серджо Пининфарина.
Джовани Фарина официално променя името си през 1961 година, като тя е одобрена от президента на Италия и министъра на правосъдието.
Последният проект на Батиста е "иконата" в света на автомобилите – "Алфа Ромео 1600 Duetto". Колата е показана на автомобилното изложение в Женева през март 1966 година. Пининфарина умира няколко седмици по-късно.
Неговият племенник – Нино Фарина, е първият световен шампион във "Формула 1" през 1950 година.