Някои от големите автомобилни компании възобновяват производството

audi ауди

Спешните мерки срещу коронавируса позволиха в някои страни да се смекчат условията по извънредното положение – и за хората, и за фирмите. Това пък позволява съживяване на икономиката и на дейността в някои предприятия. Такива добри новини идват от два от големите производители на автомобили – "Ауди" (Audi) и "Хюндай" (Hyundai). Те съобщиха, че възобновявят работата на някои от производствените си линии в Европа, които бяха спрени заради разпространението на коронавируса. Една линия за сглобяване на двигатели отново е заработила в завод на "Ауди" в унгарския град Гьор. Друга подобна се очаква да бъде пуската по-късно тази седмица, а производството на автомобили – да бъде възобновено в края на седмицата. Другите заводи на "Ауди" остават затворени.

Фабриката на южнокорейският производител "Хюндай" в източния чешки град Носовице също започна работа след над триседмично прекъсване. Това е единственият завод на компанията в ЕС и в него се произвеждат различни автомобили, в т.ч. и компактните коли модел i30.

Това са добри новини и за българските фирми или дъщерни дружества на големи компании, които развиват собствено производство на различен тип авточасти и системи или пък изпълняват поръчки на свои клиенти за почти всички световни марки автомобили. Както вестник "БАНКЕРЪ" писа в резултат на срива в поръчките и доставките на авточасти, и някои фирми от този бранш у нас спряха временно работа.

Възходът на този сектор от икономиката ни е свързан с развитието на германската автомобилна индустрия. Неслучайно сред компаниите в бранша преобладават тези с немски капитали, които са обвързани с договори с почти всички световни производители Volkswagen, Daimler, Ford, General Motors, BMV и други. Това е и основната причина за растящия стокообмен между България и Германия.

От юни миналата година турската фирма "Одело" откри развоен център в София. Тя е водещ доставчик на автомобилни светлини за най-големите производители на автомобили, сред които "Даймлер", "БМВ", "Ауди", "Тойота" и "Рено". Откриването на развойния център е част от планираната инвестиция на стойност 40 млн. евро на "Одело" в България. Компанията изгражда производствен завод за стопове на "Мерцедес-Бенц" край Пловдив, в който се очаква да работят около 400 служители до 2023 година.

"Одело България" ЕООД

е част от Bayraktarlar Holding. Компанията е основана през 1979 г. в Турция под името "Фарба", а през 2011 г се слива с немската "Одело". Основният бизнес на фирмата е свързан с производство на автомобилни светлини. В него са заети над 3500 служители в заводи в Германия, Турция, Словения и Китай, като повече от 200 специалиста се занимават с развойна дейност в центровете на компанията в Германия, Турция и България.

Германският доставчик за автомобилната и машиностроителната промишленост

"VOSS Automotive България",

който изработва компаненти за "Ауди", откри през септември миналата година производство в завода си в Баховица, край Ловеч. Инвестицията е на стойност 15 млн. евро, а по проекта се разкриват 130 нови работни места. До края на 2020-а се очаква те да достигнат 750.

VOSS Automotive GmbH е част от холдингова корпорация група VOSS, която в базирана във Виперфюрт, Германия. Фирмата от дърги години си партнира с компании от автомобилния сектор, като BMW, VW, Audi, Ford и много други. Оборотът на VOSS надхвърля 625 млн. евро, като в компанията работят над 6000 служители. В България компанията ще произвежда компоненти за автомобилната индустрия, фокусирани изключително върху леки автомобили. За този свой проект VOSS Automotive България получи сертификат за инвеститор клас А от Министерството на икономиката.

Германската компания

"Бер-Хелла Термоконтрол" ЕООД

се занимава с развойна дейност и производство на електронни панели за автомобилни климатици и в световен мащаб заема едно от първите места в автомобилния бранш. Наши клиенти са водещи производители на автомобили. С иновативните си продукти ВНТС осигурява комфорт на пътниците в автомобила.
В групата ВНТС са заети повече от 2200 служители, работещи в централата в Германия, Китай, Индия, Япония, САЩ, Мексико и Финландия.
През 2013 година ВНТC идва в България и инвестира в своя нов завод и развоен център в Индустриална зона София- Божурище. Производството стартира през 2015 година. В българското дружество работят повече от 780 работници и служители с тенденция за нарастване на персонала през следващите години.

У нас има и френски компании – като

"Монтюпе" ЕООД,

световен лидер в производството на алуминиеви изделия за известните автомобилни марки, като "Ауди", "Порше", "Рено", "Форд", "Волво" и други. Компанията е част от канадската група "Линамар" – вторият най-голям производител на автомобилни компоненти в света. Турция също е много активна в този сектор. Нейни фирми са в основата за развитието на индустриалната зона край Кърджали, имат свои заводи в Шумен, Търговище, Стара Загора  и други градове.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

С оглед на по-високите цени по българското Черноморие, къде ще избере да почивате това лято?

Подкаст