Фирми фантоми оставят „клиенти” без стоки и пари. Сред "ужилените" е и мъж от София, който си е поръчал врати от лъскав шоурум, но не ги е получил.
„В началото на октомври миналата година го посетих, за да закупя две врати. Изпратиха човек, който да извърши измерванията. Беше съставена работна карта и на 7 октомври подписахме договор за доставка и монтаж на вратите. Общата сума, която заплатих, е от порядъка на 900 лева. Договореният срок беше 14 работни дни. В края звъннах на телефона в шоурума и ми беше определена дата на монтаж един ден след изтичане на срока”, обясни пред Нова телевизия потърпевшият.
След това му поставили условие да плати допълнителна сума за допълнителни материали, иначе монтаж нямало да има. „Платих цялата искана сума с очакване, че ще спазят уговорката ни за монтаж. При поредното ми посещение след изтичането на срока приех монтажът да бъде извършен през седмицата след края му. Посочих дата, на която няма да съм в София. По-късно получих обаждане, че вратите ще бъдат поставени точно в този ден. Заявих желание да се откажа от договора и да ми бъде върната сумата”, обясни той.
Измаменият мъж подал жалба към Комисията за защита на потребителите. Оказало се, че не е единственият. „При нас има десетки жалби с подобен сценарий. В конкретния случай направихме проверка в търговския обект и се оказа, че той вече се стопанисва от друга фирма. Те работят с друг касов апарат и не можем да предявим жалбата”, обясни Игнат Арсенов от КЗП.