Пълен хаос с изравнителните сметки на Топлофикация, които следва да отразяват понижението в цената на природния газ. Потребители се жалват от високи изравнителни сметки за парно на фона на силно понижена цена на природния газ. Те твърдят, че има сериозно разминаване в очакваните и получените фактури. Притеснения има и защото потребителите не разбират фактурите.
Омбудсманът Диана Ковачева предупреди, че е получила сигнали за прихващания в сметки в размер на 20 лв., като окачестви сумата като "меко казано неуместна."
Ковачева подчерта, че възмущението на хората е основателно и всички са изненадани от сметките. Омбудсманът смята, че правата на потребителите са нарушени, тъй като фактурите са неясни за потребителите. Има и абонати на парно, които изобщо не са получили изравнителните си сметки.
От Топлофикация София разясняват, че в изравнителната сметка има графа "фактурирано потребление" и "реално потребление" през годината. Разликата в потреблението може да се върне на каса, но разликата в цената може да бъде приспадната от бъдещо вземане.
Енергодружеството е на мнение, че е абонатите не усещат по-ниската цена на природния газ, защото сумите не се връщат, а се приспадат. "Топлофикация София" вече е възстановила на своите клиенти 24 млн. лева. Остава да възстанови 12,8 млн. лева.
Изчислението е направено по следния начин: фактурираните количества топлинна енергия за периода 1 юли 2019 – 31 март 2020 година са фактурирани веднъж по старата цена. След това същото количество се пресмята по новата цена, определена от КЕВР и разликата е сумата, която Топлофикация трябва да върне на клиентите си
Възражения по изравнителните сметки могат да бъдат подавани до 31 август. След тази дата повече няма да има възможност за преизчисляване на изравнителните сметки
На фона на оплакванията, енергийният регулатор обяви, че започва проверка на Топлофикациите. Тя трябва да установи размера на надвзети суми за топлоенергия. Но с уточнението, че инспекцията е регулярна и не е продиктувана от оплакванията на гражданите.