Американският гигант Фейсбук обяви, че ще спре да приема нови политически реклами в седмицата преди деня на президентските избори в САЩ, 3 ноември, предаде Ройтерс.
Така американската компания отговаря на опасенията, че нейната социална мрежа може отново да бъде използвана за намеса в изборите.
Фейсбук, Туитър, Амазон и Гугъл се обединиха срещу нов закон, предложен от американския президент Доналд Тръмп. Четирите компании се обърнаха към Федералната комисия по комуникации на САЩ с искане да бъде отхвърлено искането на президентската администрация за регулиране на социалните медии в страната.
"Искането на американския президент Доналд Тръмп да регулира дейността на социалните мрежи не е подкрепено от нищо от законова гледна точка, основава се на лични убеждения и може да подведе читателите. А въвеждането на нови правила за наблюдение на дейностите в социалните медии може да ги "лиши от правна защита срещу измамни схеми" и други видове неподходящо съдържание", пишат компаниите в специално писмо.
Новият закон на Тръмп дойде след серия от предупреждения и заплахи, че страната ще премине към по-строга регулация на социалните мрежи в САЩ, ако те продължат "да заглушават гласовете на консерваторите". Повод за недоволството и яростното изказване на президента беше, че едно от съобщенията му в Twitter беше маркирано със специален знак, предупреждаващ читателите, че информацията, съдържаща се в публикацията, може да е неточна.