Предвижда се от Петърч до Драгоман да се изгради ново жп трасе

Зимница-Странджа жп линия

Отчуждават се имоти и части от имоти – частна собственост, за изграждане на обект „Модернизация на железопътната линия София – Драгоман, участък Разделен пост Петърч – Драгоман, съобщават от пресцентъра на правителството. 

Проектът за 20-километрово трасе от Петърч до Драгоман предвижда изграждане на нов железен път, контактна мрежа, осигурителна техника и система SCADA. Предвижда се още изграждане на нови гари Сливница и Петърч, както и реконструкция на гарите Драгоман и Алдомировци и изграждане на разделни постове „Алдомировци Изток” и „Алдомировци Запад”. 

Този участък е част от проект „Модернизация на железопътната линия София – Драгоман, част от Трансевропейската железопътна мрежа“. Проектът ще се финансира по Приоритетна ос 5 „Техническа помощ“ на Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура 2014-2020 г.".

Имотите се намират на територията на общините Божурище, Костинброд, Сливница и Драгоман в Софийска област. Средствата за обезщетяване на собствениците, респективно правоимащите лица на засегнатите имоти, са за сметка на Национална компания „Железопътна инфраструктура“. 

Решението може да се обжалва пред административния съд по местонахождение на имотите в 14-дневен срок от съобщаването му на заинтересуваните лица по реда на Административно-процесуалния кодекс.

Този проект е част от модернизацията на железопътната линия София – граница с Република Сърбия. Тя е с обща дължина 58 км и е част от Трансевропейската транспортна мрежа, и нейната модернизация е сред приоритетните проекти за Национална компания "Железопътна инфраструктура".

И в двете отсечки – между Волуяк и Петърч, и от Петърч до Драгоман, новоизградените жп трасета, ще бъдат двупосочни.

 

Очаквани резултати

Национална компания "Железопътна инфраструктура" има за цел да бъде модернизирана железопътна магистрала по направлението София – Петърч – Драгоман – граница с Република Сърбия, която да обслужва населението, вътрешния и международния товарен трафик. Така ще се осигури оперативна съвместимост на инфраструктурата, оборудването, системите за управление, експлоатация и безопасност, както и свързаност с европейските железопътни мрежи чрез прилагането на унифицирани стандарти. Модернизацията на железопътната линия София – Петърч – Драгоман – граница с Република Сърбия ще осигури необходимия капацитет, ще позволи предоставянето на железопътни услуги в съответствие с изискванията на Транс-европейската транспортна мрежа и ще помогне за привличане на повече международни товари и развитие на пътническите превози по железница.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст