Нивата на пътния травматизъм в България са намалели с 20 на сто

Конференция - пътища

С близо 20% са намалели нивата на пътния травматизъм в България през последните 10 години. Това съобщиха от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“.

Днес в Хисаря беше открита Шестата годишна конференция „Безопасна пътна инфраструктура“, допълват още от прес-центърпа на ведомството.  Събитието се организира от Българска браншова асоциация „Пътна безопасност“ в града.

Пред форума заместник-председателя на Държавна агенция Анжелина Тотева е съобщила, че вече има разработена Стратегията за безопасност на движението на България за периода 2021 – 2030 година. По думите й , документът анализира постигнатите резултати през предходното десетилетие и поставя амбициозни цели за следващото.

Страната ни тръгва от прекалено високи стойности. За пример – в началото на 90-те години, когато по пътищата ни е имало в пъти по-малко автомобили, жертвите са надхвърляли 1500 на година. През годините сме намалили тази цифра близо два пъти, но това продължава да е крайно недостатъчно“, подчертава Тотева. Според нея е нужно да се постигне устойчивост на резултатите, защото към момента продължава да има месеци с ниски нива на пътния травматизъм и ръст на инцидентите в определени дни или месеци.

Ключовата тема е устойчивост. Устойчивост на мерките, решенията и политиките, които провеждаме“, заявява още Тотева и допълва, че затова е толкова важна Стратегията като документ, но още по-важно е и нейното реално прилагане в практиката.

В тази връзка от Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ предвиждат към нея да има тригодишни планове за изпълнение, които да се актуализират ежегодно – за да има постоянен мониторинг на резултатите и да се взимат всички допълнителни мерки, където това е нужно.

По този начин това няма да бъде поредният стратегически документ, а реален план с конкретни стъпки, който да следваме и да актуализираме в ход“, допълва Тотева и акцентира на надеждата си, че това да е платформа за обединяване на усилията на всички, които искат да допринесат за повишаване на безопасността на движението у нас. „Стратегическите цели са общи, а в действията за постигането им може да даде принос и неправителственият сектор, отделните институции и обществото като цяло“, каза още зам.-председателят на агенцията. 

Тотева обръща внимание и на инфраструктурата като ключов елемент за повишаване безопасността на движението.

Винаги, когато има човешки фактор ще има и човешки грешки. Затова е толкова важно да имаме щадяща инфраструктура  проектирана да запазва живота. В тази връзка е ключово транспонирането и реалното прилагане на Директива 2008/96, с която да се разшири и обхвата на одитите по пътна безопасност“, коментира тя и пояснява, че текстовете по транспонирането вече са подготвени от екипа на държавната агенция.

Конференцията събра на едно място представители на държавната администрация, неправителствени организации, експерти и специалисти по пътна безопасност, както и собственици, и управители на едни от най-големите фирми, занимаващи се с пътно строителство. Форумът предостави трибуна за свободен обмен на мнения по въпросите, касаещи безопасността на пътната инфраструктура в България, това посочват организаторите от браншовата организация.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст