Минималната работна заплата ще стане 650 лв. от 1 януари 2021 г. Размерът й ще се повиши с 6,6% в сравнение с настоящата година. Това бе решено на днешното редовно заседание на правителството.
Предлаганият нов размер на минималната работна заплата от 650 лв. ще допринесе за намаляване на бедността сред работещите, намаляване на неравенствата в разпределението на доходите, повишаване на покупателната способност и потреблението на най-нискодоходните групи от пазара на труда. Повишаване мотивацията на работната сила и намаляване на нелоялната конкуренция.
От 1 януари минималната работна часова заплата ще бъде 3,92 лв.
Миналата седмица работодателските организации гласуваха срещу увеличението на минималната заплата от 610 лева на 650 лева от януари 2021 година по време на заседанието на Националния съвет за тристранно сътрудничество. Увеличението бе подкрепено от държавата и синдикатите.
Според бизнеса обаче това е прокризисна мярка, тъй като оказва натиск върху всички възнаграждения, а това в условията на криза ще се отрази крайно неблагоприятно върху пазара на труда и заетостта, особено в малките населени места и в микро- и малките предприятия. Представителите на работодателите отново настояха за замразяване на минималната заплата до приемането на механизъм за нейното определяне.













