Редица български банки използваха отпускарските месеци, за да наводнят пазара с нови дигитални продукти и услуги, насочени както към бизнес клиентите, така и към обикновените потребители. А също и да добавят нови функционалности в своите онлайн канали за банкиране.
Например "УниКредит Булбанк" отчита над 160% ръст на онлайн картовите плащания. Неотдавна тя съобщи, че е избрала българската CloudCart за свой партньор в електронната търговия, която оперира също и на гръцкия и на румънския пазар. Платформата на CloudCart е насочена към начинаещи търговци, търговци с физически обекти и фирми с вече съществуващ онлайн магазин.
Банката пресметна, че през последните 5 години годишният ръст на електронната търговия у нас е между 21 и 35%. През 2020-та обемът на онлайн пазара достигна до над 970 млн. евро. Прогнозата на организациите в бранша е, че секторът в страната ще продължи да нараства чувствително.
Междувременно "Банка ДСК" добави нови подобрения при заявките за кредити в платформата "ДСК Директ" за бизнес клиенти. От началото на септември предприемачите могат да подават онлайн заявки за усвояване на кредит и издаване на банкова гаранция.
"Алианц Банк" също обяви проект, с който ще дигитализира процесите в бизнес кредитирането си. Тя представи нова централизирана система, която обхваща целия процес от искането за кредит до неговото усвояване и управление.
От 7 септември "Обединена българска банка" вече предлага системата за онлайн разплащане Apple Pay. С нея клиентите само доближават своя iPhone или Apple Watch до ПОС терминал, за да извършат безконтактно плащане.
Месец по-рано тази услуга бе представена и от "Централна кооперативна банка".
Конкурентният дигитален портфейл – Google Pay, пък вече работи с всичките си функции в България и е напълно достъпен след като досега се предлагаше единствено чрез банкови посредници. От 9 септември всеки може да го изтегли на смартфона си от Google Store.