Заспиване на вахтения е сред версиите за инцидента с "Вера Су". Това потвърди следовател от Националната следствена служба пред журналисти.
"Вина със сигурност носят двама души, срещу които има обвинение. Според досега събраните доказателства става въпрос за заспиване на вахтения в рамките на 15-20 минути, което е довело до засядането на кораба. Преди брега е трябвало корабът да завие наляво, но е продължил направо", обясни следователят Иво Ангелов.
Следователите имат и съмнения за унищожаване или манипулиране на част от документацията на кораба. "Има документи, които ни интересуват. Тях ще ги вземем", обясни Иво Ангелов и допълни, че ще се проверяват камерите и дали има унищожени записи.
"Действията на екипажа ни водят до това да мислим, че нещо не е както трябва", каза Ангелов.
Екипът на НСлС ще се качи при първа възможност на кораба, когато времето го позволява.
"Ще влизат в трюмовете, в машинното помещение, ще се проверява има ли манипулация в навигацията", обясни следователят.
Ще бъдат проверявани и действията на Морска администрация.
Освен това има съмнения, че в товара има още нещо, освен декларираното. "Първо искаме да ги проверим, след това може да се окаже, че съмненията ни са неоснователни", каза Ангелов.
Припомняме, че на 20 септември турският товарен кораб "Вера Су", плаващ под панамски флаг, "акостира" в акваторията на село Камен бряг. По официална информация корабът е бил натоварен с 3300 тона урея в украинското пристанище Южне и е пътувал за Варна.
"БАНКЕРЪ" представи решение как е било възможно "Вера Су" да се разтовари "без хамалогия, без излишни емоции, без възможност за раздуване на харчовете. И за около три-четири денонощия, не повече".