В Агенция „Пътна инфраструктура“ има цяла армия от 600 чиновници, които обслужват тол системата. Те наблюдават камерите от цялата страна, но приемат данните само за сведение, без да съставят акт или предадат нарушителя към компетентна институция. Това твърди ексдепутатът в 43-ото и 44-ото Народно събрание Йордан Апостолов. Той е зърнопроизводител от района на Добруджа, един от разпознаваемите предприемачи в областта на селското стопанство, патриот и дарител за десетки обществени каузи.
Йордан Апостолов съобщи за Флагман, че в АПИ са наети около 600 инспектори, които извършват проверки по пътищата, т. нар. „толаджии“, а още толкова обработвали данните от камерите на АПИ. В тях, както стана ясно има и датчици, които отчитали със сравнителна точност до 200 кг теглото на всеки камион. Те са на всички възлови пътища и претоварените зърновози обикновено минават през минимум две такива системи. Глобени обаче няма. „Имаме армия от безмълвни служители, които регистрирайки на своите монитори свръхтовар си остават със своето гледане. И какво печелим от това, че са похарчени милиони за тази система?“, недоумява Апостолов.
Той посочи и драстичните разминавания в нормативната уредба на АПИ и ДААА, заради които редица нарушители не могат да бъдат санкционирани. Според проучването на Апостолов, заради нулевата координация, приходите от тол системата са драстично по-малко от първоначално очакваните. Още преди време бе анонсирано, че през първата година в бюджета ще влязат между 800 и 900 млн.лева, а за миналата година са постъпили едва 300 млн.лева – със 100 млн.лева по-малко от системата на винетни стикери.