С над 40% се намалява цената на природния газ за България. Това обяви министър-председателят Бойко Борисов на брифинг в Министерския съвет навръх 3 март 2020 година. Намалението бе добре дошло и за бизнеса, и за потребителите. Дори клиентите на топлофикациите бяха зарадвани с по-малки сметки, макар и с 9-месечно закъснение. Този мил спомен продължава да топли дори на фона на днешните чудовищни цени на енергоносителите. Но по никакъв начин не отговаря на сакралния въпрос "Какво се случи, че да се докараме дотук?".
Горещи спорове по повод на данните за българския застрахователен пазар се разгоряха в средата на тази година. Акцентът падна върху ръста на приходите от общо застраховане. „Пазарът на общото застраховане постига ръст на премийния приход към края на юни от 9.7% на годишна база, който е най-високият за последните 12 месеца”. Това обявиха няколко финансови сайта, позовавайки се на коментари от Асоциацията на българските застрахователи по последните данни на Комисията за финансов надзор. „Това не е вярно, ръстът е по-скоро леко отрицателен и е около минус 0.2 – 0.3 процента”, контрираха застрахователи, постарали се да пресмятат. Грубо можем да приемем, че имаме стабилност в условията на Ковид пандемията, казаха те.
Безобразното и безнаказано управление на правителството на Борисов бе последвано от два инфантилни състава на Народното събрание, които, вместо да се вземат в ръце и да изпълнят ролята, за която са били изпратени в сградата с надпис "Съединението прави силата", разиграха грозни сценарии, довели държавата до трети парламентарни избори за година. Последните надежди на страната ни да се хване за спасителния пояс, хвърлен от Брюксел – прословутите милиарди, предвидени за България чрез Плана за възстановяване и устойчивост – все по-уверено… гаснат.
Още преди насрочването на предстоящите избори 2 в 1 се коментираше как ще се отрази съвместяването на президентски и парламентарен вот и най-вече кой ще спечели от това. След регистрирането на основните претенденти за поста на държавния глава и публикуването на първите резултати от социологически изследвания вече има основание да се разсъждава доколко и как партиите ще помогнат на подкрепените (или издигнати) от тях кандидати, а също дали и кои кандидати биха могли да “дръпнат” напред своите партийни съюзници.
В становището си до Конституционния съд (КС) Върховният административен съд (ВАС) също се обяви срещу последните промени в Закона за устройство на територията (ЗУТ). Делото е образувано по искане на омбудсмана Диана Ковачева, с което тя атакува прехвърлянето на куп общинарски отговорности по уреждане на уличните регулации върху собствениците на имоти, строителните предприемачи и инвеститорите. Спорните текстове стигнаха до КС, след като управляващото мнозинство в 44-ото Народно събрание не се съобрази с президентското вето и прегласува спорните текстове.
След като бяха изправени на нокти от фишинг посегателствата и непрекъснато предупреждават за това клиентите си, борбата на банките продължи на друго ниво. Повечето реагираха на хакерските атаки срещу сигурността и създадоха платформи на сайтовете си за превенция на опасността. Годишната кампания за повишаване на осведомеността относно киберсигурността се координира от Агенцията на Европейския съюз за киберсигурност (ENISA) и се подпомага от Европейската комисия, държавите – членки на ЕС, Европол, Европейската централна банка, държавите от Европейската асоциация за свободна търговия (ЕАСТ) и над 300 партньори от публичния и частния сектор.
Осветяването на Пеевски в акта „Магнитски“ сближи допълнително ДПС и Ердоган. И това е тревожното. Турският лидер започва да изнася вътрешното си напрежение в съседни компактни мюсюлмански маси. Близостта на Ахмед с Москва се дублира и с близост с Анкара. Всички заедно срещу Америка. В такава сложна ситуация от зависимости, Доган може да загуби всичко, при новото разиграване на етническата карта. Заради Пеевски, написаха писмо до Брюксел, че Радев бил заплаха за етническия мир. Бившата "дясна ръка" на Ахмед Доган – Осман Октай, пред БАНКЕРЪ.
От завладялата ни за пореден път мания за нови лица партийните листи не стават по-привлекателни, защото е нарушен балансът между опитни кадри и новаци. С изключение на водачите на листите и понякога на хората на втора позиция, а тук-там и на трета, останалите в партийните списъци са пълнеж от абсолютно неизвестни и неразпознаваеми индивиди. Което не е случайно. На водаческите и челните места са сложени верни партийци или предани лично на вожда лица, тъй като само те имат шанс да влязат в парламента при тази раздробеност на обществото. Отмина времето на стабилните мнозинства, когато партията победител успяваше да вкара в Народното събрание по 5-6, та и повече представители от даден район.
Имаше един, който разполагаше с готов проект за конституция, по-точно, написа го на коляно за няколко дни. Това беше г-н Дани Кирилов, бивш министър на правосъдието. Един от седемте министри на правосъдието, с които съм работил през 7-годишния си мандат като председател на ВКС. В разговорите ми с г-н Борисов видях нежеланието за промяна. Минал съм този път и с двама президенти, единият от тях е г-н Радев. В него също не видях достатъчно воля. Усетих, че всички те стигат до идеята за някаква промяна, но някой ги плесва през ръцете и им казва: тук не се пипа! Кандидатът за президент Лозан Панов пред БАНКЕРЪ.