Община Пловдив е готова с интегриран проект, който включва създаване на общинско дружество за екологичен градски транспорт, модернизиране на електронната системата за таксуване на пътниците и надграждането на системата за управление и контрол на трафика. Това съобщиха от общината след среща на кмета Здравко Димитров с общински съветници. „Проектът е заложен в новия План за интегрирано градско развитие и е тясно свързан с една от най-важните политики на управлението – подобряване на качеството на атмосферния въздух и смекчаване на последиците от климатичните промени“, отбелязва градоначалникът.
Проектът за създаването на новото транспортно дружество „Екобус Пловдив“ ЕООД беше представен онлайн пред Общинския съвет, медиите и пловдивчани в края на октомври.
То ще получи лиценз за извършване на услуга по обществен превоз на пътници и ще управлява и стопанисва новата инфраструктура и активи. „Предвидено е също закупуването на нови електрически автобуси, изграждането на ново автобусно депо и на прилежащата инфраструктура“, обясни заместник-кметът Тодор Чонов. Учредяването и регистрирането на „Екобус Пловдив“ в Търговския регистър изисква да бъде избран управител след проведен конкурс.
Новото дружество ще може да кандидатства с проекти за европейско финансиране, което ще ни позволи да разполагаме със собствени автобуси – 20 на брой, които да оперират по две линии, обслужващи пътникопоток предимно от ученици. „Общият пробег на двете нови линии е изчислен индикативно на 1.17 млн. км годишно“, обясни заместник-кметът Тодор Чонов. Няма да се засягат действащите договори за обществена услуга с останалите частни оператори.
Инвестиционните разходи, свързани с дейността на новосъздадения общински оператор, възлизат на 21.6 млн. лв. без ДДС и включват закупуване на 20 електрически автобуса (12-метрови), зарядни станции и изграждане на депо. Предвижда се разходите да се финансират със средства от европейските фондове (ОПРР и ОПОС) и други източници.
Създаването на две нови линии ще подобри придвижването на гражданите по два от най-натоварените маршрути на града, използвани и от голям брой учащи се. Въвеждането в експлоатация на превозни средства с нулеви вредни емисии е принос към подобряване на жизнената среда и ще има пряко въздействие върху общественото здраве“, обобщава Тодор Чонов.