"Има два свята на бизнес в България. Единият прави пари от клиенти, а другият от държавата и от обществени поръчки и субсидии. Там важното не е толкова дали си добър в това, което правиш, а с кой играеш тенис и белот. Поне така е било до момента. Ние представляваме гласа на този свят на бизнеса, в който важни са клиентите". Това каза Добромир Иванов, председател на Българската стартъп асоциация (BESKO).
Според него Търговският ни закон в сегашния си вид понякога е като за занаятчийници от ХIХ в.
Иванов заяви, че от асоциацията от доста време работят върху създаването на нов вид търговско дружество. То следва модела на много други държави в ЕС, които в последните десетилетие са го направили. "Идеята е, че да правиш бизнес в Англия, в САЩ или на много места в Азия е доста по-лесно, отколкото в ЕС. И отговорът на ЕС е създаването на ново дружество, което е много по-гъвкаво, достъпно е като ООД, но дава много повече възможности", категоричен е той.
Друго нещо, което касае Търговския закон, е несъстоятелността и ликвидацията на фирмите, да има повече шансове за провал.
Председателят на Българската стартъп асоциация заяви, че страната ни е на едно от последните места по нагласи към предприемачество. Малко над 3% имаме хора, които изобщо допускат и желаят да имат собствен бизнес. Това е изключително нисък процент.
"BESKO като организация беше създадена от 30 компании, които бяха стартъпи преди четири години. Днес сме над 500 компании. Тези компании, които бяха “3-4 приятели в гаража“ сега са по 300-400 човека и стават все по-големи български работодатели", каза още Иванов.
Той сподели, че от асоциацията са потърсили контакт с политическите партии, защото са видели заявката още преди изборите от представители на всички политически партии за това, че искат България да се реформира и да стане по-добро място за живеене за всички.
"Това не може да бъде направено само от политиците.Те имат важна роля за създаване на условията това да се случи, но то може да се случи от успеха на нашите предприемачи и компаниите ни. България трябва емблема за качествени продукти и услуги ", ккатегоричен е Иванов.