ЕБВР отпуска 110 млн. евро на Скопие за Коридор №8

Централата на ЕБВР

Европейската банка за възстановяване и развитие (ЕБВР) и Европейският съюз (ЕС) засилват подкрепата си за по-добра свързаност в Северна Македония чрез финансиране на изграждането на нов участък от магистрала Коридор VIII. Заем от 110 милиона евро от ЕБВР ще финансира строителството и услугите за надзор за 10,2 километра участък от магистрала от Букойчани до Кичево в западната част на страната, както и услуги по детайлно проектиране на 4 км подучастък. ЕС съфинансира проекта с инвестиционна безвъзмездна помощ от 20 милиона евро, съобщиха от ЕБВР.

Новият път и последващото подобрение на свързаността ще подпомогнат икономическото развитие на Северна Македония, като улеснят мобилността и търговията. Съвременната инфраструктура също ще помогне за подобряване на пътната безопасност и ще направи пътя по-устойчив на щети, свързани с времето, подчертават от банката.

Досега ЕБВР е осигурила над 400 милиона евро за изграждането на пътища в страната.

"Коридор VIII е стратегически инфраструктурен проект за страната, който ще я направи по-конкурентоспособна. С изграждането на магистрала Коридор VIII в Северна Македония ще бъде завършен паневропейският коридор, което означава по-добра свързаност между Северна Македония, Албания, България и останалите европейски страни. Това ще отвори нови пазари за компаниите в Северна Македония, като подобри тяхната конкурентоспособност и ще даде възможност за устойчив икономически растеж", посочва финансовият министър на Северна Македония Фатмир Бесими.

В Северна Македония Коридор VIII се простира на около 305 км, като 62% от населението на страната е свързано с него. Развитието му е определено като стратегически приоритет за страната, но около 60 процента от него все още не е построено по стандартите за магистрали. 

Проектът за Коридор VIII е за изграждане на пътен и железопътен транспортен коридор през България, Северна Македония и Албания, свързващ българското пристанище Варна на Черно море с албанското пристанище Дуръс на Адриатическо море. Включва морски и речни пристанища, летища, пътища и железопътни линии, обхващащи над 1270 км ж.п. и 960 км. шосе. Правителствата на Япония и Австрия също подкрепят проекта чрез финансиране на програмата за приобщаване на младите хора и съответно оценка на устойчивостта на климата.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст