“М Тракс България“ ще купи вносителя на автомобили Mazda

мазда

Варненската „М Тракс България“ ЕООД получи разрешение да придобие пряк едноличен контрол върху „Стар Моторс“ ЕООД – София, съобщиха от Комисията за защита на конкуренцията. От октомври миналата година „Авто Юнион“ – най-големият автомобилен холдинг в България, част от „Еврохолд България“ АД,  има предварителен договор за продажбата на дъщерното си дружество. То е оторизиран дистрибутор на автомобили с марка Mazda на територията на България и Македония, като предлага пълна гама нови автомобили, произвеждани за европейския пазар, както и цялостен обхват на услуги от следпродажбено обслужване – механични ремонти, тенекеджийно-бояджийни ремонти, резервни части, колекции и удължена гаранция.

Едно от условията за финализиране на планираната сделка е получаването на разрешение за концентрация от Комисията за защита на конкуренцията. Участниците в покупко-продажбата са задължени да уведомят предварително регулатора за намерението си, когато сумата от общите обороти на всички играчи в концентрацията на територията на страната за предходната финансова година надхвърля 25 млн. лева.

Купувачът има опит в продажбата и обслужването на моторни превозни средства. Чрез дъщерното си дружество „МВБ Трак енд Бъс България“ АД е официален представител на MAN Truck & Bus AG за България. Дейността му включва внос, дистрибуция и сервиз на товарни автомобили и автобуси с марките MAN и NEOPLAN, резервни части за тях, както и на употребявани камиони и автобуси от програмата MAN Top Used. „МВБ Трак енд Бъс България“ АД разполага със собствени сервизи в градовете София и Варна, които извършват търговска дейност с нови и употребявани тежкотоварни автомобили, както и с резервни части и сервизни услуги. Едноличен собственик на купувача е вapнeнcĸaтa ĸoмпaния, която се зaнимaвaщa c дoбив нa инepтни мaтepиaли и е cвъpзaнa c xoлдингa “Xимимпopт” – “Ecĸaнa” АД.

В тази сделка „МВБ Трак енд Бъс България“ и „Стар Моторс“ са оторизирани дистрибутори на марки моторни-превозни средства, които не се конкурират помежду си, нито се намират във вертикални отношения, следователно продавачът и купувачът не оперират на едни и същи или вертикално свързани съответни пазари. Поради това планираната сделка няма да доведе до хоризонтални или вертикални ефекти и не може да се очаква промяна в пазарното положение на участниците в сделката, нито настъпването на каквито и да било ефекти върху конкуренцията на пазари на територията на страната, е становището на Комисията за защита на конкуренцията.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че "домовата книга" на президента Румен Радев трябва да се допълни?

Подкаст