"Преброих над 3000 дупки от София до тука, пътуването беше ад. И то със спиране – спирам да броя, щото го забравям, пак ги броя, пак ги забравям. По мое време всички камери снимаха една дупка по три пъти на ден. Вчера слушам Асен Василев казва, че са били обули гумени ботуши и с лопати, кирки, багери са тръгнали да изчистят България. Вие за една година една плочка не сте сложили. Кое изринахте? По пътищата – там, където сме оставили фрезовано, за да асфалтираме, така си стои. Има схема за рекет срещу строителните фирми, планът е да им се платят 50%, а след да бъдат изнудвани за останалите. Няма значение дали те рекетират с автомат или с Асен Василев, то е все рекет. Коя е мафията в случая?! Нека да стои още Киро, не е за вън – те трябва да се сринат до край!"
С този пореден автоматичен откос на среща с партийния актив в Добрич, завчера експремиерът Бойко Борисов простреля правителството. С добавката, че носи вината за падането от власт с подценяването на президента Румен Радев, за което ГЕРБ си "изяли шамарите".
Да, ама Радев, Асен и Киро не падат по-долу откъм приказки. Петков сподели скорострелно впечатленията от свое адско пътуване в ТИР през прохода "Витиня", при което на шофьора му идело да се гръмне от негодувание и отчаяние.
"Асфалтът е на парчета, огромни дупки със страхотни задръствания. Докато се возех, шофьорът каза: "Не мога да издържам нито ден повече! Пет години съм карал по тези пътища, пет години тези дупки са там. Моето търпение е изчерпано!". Ние сме в една много странна ситуация. Пътищата ни са в ужасно състояние. За съжаление това не е от един месец, както се опитват да казват някои по новините, а от последните пет години. В следващия момент пускам новините и чувам Бойко Борисов да казва: "Преброих 3000 дупки, като карах към София". Представяте ли си какво ниво на пътищата имаме? Как са били направени тези магистрали, за да имаме 3000 дупки за 100 дни?! А парите, които харчим са много – говорим за милиарди всяка година. За ремонти, които са били направени в миналото".
Въоръжен градеж, откъдето и да го погледнеш. При това спокойно може да бъде заложено на числото 300 000 без риск да бъдат надхвърлените реалностите на продупчената ни действителност. Затова цялата управляваща коалиция, опозицията и целокупното парламентарно представителство се занимават с кърпенето на дупките, които са работа пътната агенция към ресорното регионално министерство.
След люти разправии май нещо се разбраха, но ако то отново не проработи, ще трябва да бъде активиран крайният вариант – свикване на Велико народно събрание по въпроса за дупките и мантинелите. И, ако то също се издъни, всеки да нахлузва гумените ботуши и да грабва лопатата или кирката. Бива, само до автомати да не го докараме.
Междувременно, казанът на адската ни пътно-тротоарна действителност си къкри на бавен огън. Последната гозба в него е по рецептата "Основни ремонти, маскирани като текущи".
Преди това пък сервираха като специалитет на заведението "Текущи ремонти, маскирани като основни". Разликата между тях е относителна, често и трудно забележима, та сме навикнали на маскировката, зад която милиардите се оттичат от бюджета. И няма партийна централа, нито държавен орган, които да знаят нещо по въпроса. Но пък са налице обещания за край на порочните практики, без които дори плочка не може да сложена.
Амин!