Брандът Balenciaga, който е собственост на корпорацията Kering, въведе нов начин за разплащане за клиентите си – криптовалута. Това съобщава WWD.
Първи ще започнат да приемат плащане в цифрова валута водещите магазини Balenciaga в САЩ – на Медисън авеню в Ню Йорк и на Родео драйв в Бевърли хилс. Заедно с това разплащания с криптовалута ще може да стават и през официалния сайт на бранда. Засега в Balenciaga ще се приемат цифровите валути Bitcoin и Ethereum, но по-късно броят им ще се разшири и с други.
В последно време цената на криптовалутите по света е нестабилна, но собствениците на бранда заявяват, че това не ги безпокои. "Balenciaga мисли за криптовалутите в дългосрочна перспектива, а колебанияга в цената на валутите не е нещо ново", обясняват от компанията.
На 22 май Balenciaga направи модно ревю в Нюйоркската фондова борса. В сътрудничество с Adidas, брандът представи лятната си колекция за 2023 година.
Брандът Tag Heuer стана първият от принадлежащите на концерна LVMH, който разреши разплащането по новия начин – с криптовалута, на територията на САЩ. Швейцарският производител на луксозни часовници ще приема 12 различни криптовалути, включително най-популярните – Bitcoin, Ethereum, Dogecoin и пет криптовалути, вързани за американския долар.
"Отчитайки растящия брой клиенти, които използват или регулярно печелят в цифрови валути, TAG Heuer смята да стане ключов играч в предстоящата трансформация на електронната търговия и търговията на дребно", заявяват от бранда.
Синът на председателя на съвета на директорите на LVMH Бернар Арно – Фредерик, нарече тази стъпка "значителна по пътя към цифровата трансформация" на компанията. До момента тя правеше опит да интегрира криптовалутата като един от начините за плащане в притежавания от нея часовникарски бранд Hublot.
Припомняме, че и в бутиците на Gucci ще се приемат за разплащане някои криптовалути.
Испанската модна къща
Баленсиага
е основана през 1917 г. от испански дизайнер Кристобал Баленсиага в Сан Себастиан, Испания, а в момента се намира в Париж. Баленсиага имаше репутацията на моделиер с безкомпромисни стандарти и беше наричан "господар на всички ни" от Кристиан Диор. Неговите балонни поли и странни, женствени, но „модернистични“ силуети се превръщат в запазени марки на модната къща. Balenciaga затваря през 1972 г. и е отворена отново с нова собственост през 1986 година. Марката вече е собственост на френския мултинационален холдинг "Керинг".