Федералната търговска комисия на САЩ (FTC) започна предварително разследване срещу производителите на безалкохолни напитки PepsiCo и Coca-Cola по подозрение за ценова дискриминация при доставката на продукти в магазините. Това съобщава вестник Politico, позовавайки се на източници.
През последния месец служителите на комисията са се свързвали с големи вериги за търговия на дребно, включително Walmart, за информация относно това как купуват и определят цените на безалкохолните напитки, отбелязват от Федералната търговска комисия на САЩ. Ценовите стратегии на PepsiCo и Coca-Cola се тестват спрямо Закона Робинсън-Патман от 1936 г., който изисква производителите да доставят своите продукти на търговците на дребно при едни и същи условия.
Федералната търговска комисия не е преразглеждала този регламент от 1988 година. Ръководителят на комисията Алваро Бедоя превърна надзора върху спазването на този закон в един от приоритетите на антитръстовата политика на администрацията на президента на САЩ Джо Байдън.
Представители на FTC, PepsiCo, Coca-Cola и Walmart са отказали да коментират въпроса пред вестника.