Служебният регионален министър Иван Шишков провери състоянието на Северната скоростна тангента на София. Той установи, че част от заложения по проект асфалт липсва. По време на инспекцията бяха взети две проби от настилката на обекта. При първоначалния оглед на едната ядка министърът заяви, че липсва една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра. Това, което виждате в момента, е 14 сантиметра, липсва част от пътя, допълни той. Проверка ще се направи и на едно от мостовите съоръжения в района на пътния участък, като ще се изследва и здравината на стоманобетонната конструкция. Този път най-вероятно има изключителни проблеми и с основата, каза Шишков.
Председателят на Управителния съвет на Агенция “Пътна инфраструктура” Венцислав Ангелов уточни, че ще се направят и допълнителни сондажи на участъка, за да се види какво е моментното състояние на основата на пътя в насипната част. По думите му пътят не е опасен, но има по-кратък експлоатационен период на участъка. Според регионалния министър този участък ще се нуждае от основен ремонт, който ще е за сметка на държавата. Тангентата е извън гаранция, а мостовото съоръжение все още е в гаранция.
В отговор на въпрос Шишков уточни, че проверяваният днес участък е избран заради множеството кръпки по него и добави, че по сходен начин е била направена проверка и на магистрала “Марица”. Анализите на днешните проби ще се правят от Научноизследователския строителен институт и от Института за пътища и мостове към АПИ и се очаква да са готови до 15 дни. Още около месец ще се правят подобни проверки и на други пътни участъци, в тях се включва и МВР.
Председателят на АПИ коментира и резултатите от проверките на магистрала “Марица”, като посочи, че част от основната конструкция и асфалтовите пластове на настилката са извън нормите, аналогични са и резултатите от проба на магистрала “Хемус” – Северен околовръстен път – гара Яна. “Преди да сме построили половината магистрали, сега трябва да ремонтираме тези, които сме построили последните седем-осем години”, подчерта Шишков. Той съобщи, че миналата седмица е била направена проверка на ремонта на пътя Самоков – Ихтиман. Резултатите показват, че направеното там не отговаря на никакви норми. Министърът напомни, че за тази дейност е платено с решение на парламента, “когато се платиха на всички ремонти на пътища без анализ на това кои са основни и кои са текущи, като специално за този път са платени 3,5 млн. лева от предишния редовен кабинет”.