„Време е да си подредим държавата и да тръгнем в нашата – в правилната посока. Изключително съм щастлив, че след 4 месечно присъствие ние, в Народния театър, успяхме да се сплотим. Успяхме да направим блестяща продукция и да покажем как трябва да тръгнем в нова посока.“
С тези думи директорът на Народния театър Василев Василев откри пресконференцията в националния културен институт, на която предварително беше обявил, че ще разясни причините за уволнението на главния режисьор Александър Морфов.
Василев бе избрал иносказателния, поетичния начин да разкаже за проблема в Народния театър и започна първо с това, че съжалява, че едни неща от „кухнята“ излезли от нея.
После обясни, че в Народния театър работещите трябва да си пазят ценностите и стойностите, защото някъде до тях има един друг свят, в който се назначават удобни хора с цел да изпълняват удобни поръчки.
„А при екипа, който събрах, се водех от един единствен принцип, който винаги ме е преследвал в моята кариера – да запазя достойнството на екипа, защото всички ние сме едно семейство“, подчерта Василев.
После той сподели, че го боли, че след 4 месеца опити да подобри условията и междуличностните отношения, е бил принуден, за да запази театъра и да го спаси от проблемите, да се раздели с двама колеги – единият на длъжността главен режисьор, а другият – ръководител връзки с обществеността.
След това Василев обясни, че е извървял дълъг път, по който предприел всякакви мерки, за да запази достойнството на колегите си, но въпреки това се наложило да стигне до тежкото наказание.
Василев на няколко пъти отправи призив към журналистите: „Пазете тези личности, които излизат на сцената – те са гръбнакът на българската култура! Те са светиня – не посягайте на тях!“
Директорът на Народния театър упрекна медиите, че никой не е обявил информация за двата договора, които той е сключил с Александър Морфов с цел вече бившият режисьор на Народния театър да получи авторските си права за двата негови спектакъла, които ще продължат да се играят и след неговото уволнение – „Хъшове“ и „Животът е прекрасен“. В хода на пресконференцията Василев разкри, че заплатата на Александър Морфов е била 4500 лева.
„Отделните личности в Националния театър не значат нищо – Националният театър значи всичко“, продължи Васил Василев и си пожела актьорската заплата в институцията му да е 2500 лева.
На журналистически въпрос какво смята за своя грешка, Василев посочи избора си да се премести от театъра в Плевен в Народния театър.
Според Василев, когато човек се опитва да променя, яде шамари, когато слугува – се чувства боготворен.
В същото време той се похвали, че е успял да увеличи заплатите на всички служители в Народния театър, като така е вдигнал летвата и резултатите не са закъснели – само за първите два месеца на 2023 година приходите в театъра са 1 250 000 лева.
Като друга заслуга на театъра той отбеляза с ирония факта, че от Народния помагали за изборите – така той коментира намесата на Георги Георгиев от БОЕЦ в протеста срещу уволнението на Александър Морфов.
Освен това Васил Василев се похвали, че през последните 10 месеца, откакто той е начело на Народния театър, институцията е била проверявана четири пъти – и по времето на кабинета на „Промяната“, и при служебните правителства, включително и в момента течала проверка на АДФИ, но нито една от тях не е показала извършени нередности.
Освен това Василев обяви, че в момента никой актьор не желае да напусне театъра, каквито слухове се появиха в медиите.

След изявлението на Васил Василев думата взе актьорът Георги Мамалев. Той цитира своя колега от миналото – Любомир Кабакчиев, който твърдял, че работата на актьора е да пише с пръчка в бързо течаща вода. Така той обясни колко временни са проявите на актьорите в Народния театър, но че в същото време те са обречени да бъдат най-добрите – а на подобно, високо място като Народния театър винаги е ветровито.
Докато течеше пресконференцията в Народния театър, пред Министерството на културата се провеждаше протестна акция в подкрепа на уволнения режисьор Александър Морфов.

Сред протестиращите бяха както редови почитатели на спектаклите на Морфов, така и разпознаваеми лица като актьора от Народния театър Валери Йорданов и режисьора Камен Донев.
Младият режисьор Благой Бойчев коментира, че за него е било необяснимо как след като пиарът на Народния театър Велислава Кръстева се е появила с един от най-големите престъпници на прехода – Ахмед Доган – това е било санкционирано единствено от Александър Морфов. Реално обвързването на Народния театър с политически компрометираната фигура на почетния председател на ДПС е нанесло сериозен удар върху имиджа на националния културен институт и това за Бойчев е реалната причина той да излезе на улицата и да подкрепи уволнения режисьор.