Продължава трансферът на руски петрол до испанския бряг

Големи количества руски суров петрол продължават да се прехвърлят между танкери на няколко мили от крайбрежието на Испания – само няколко седмици след като официалните власти напомниха официално на местните фирми, че тази дейност е забранена. Четири много големи танкери (VLCC) в момента са закотвени във водите на Сеута – испански анклав в Северна Африка, по информация на Vortexa и от данни за проследяване на кораби, събрани от агенция “Блумбърг”. Те могат да превозват общо 8 млн. барела черно злато.

Единият от тях – “Вероника” – вече е прехвърлил товари от два по-малки плавателни съда и в момента получава петрол от трети. Вторият – “Аншун ІІ” – пък току що е пренатоварил барели от по-малък кораб. Другите два тепърва ще започнат трансферите.

В началото на февруари испанските власти са изпратили писмо до местните фирми за корабни услуги, с което им напомня забраната за предоставяне на приспособления за прехвърляне на товари от кораб на кораб, включващи руски суров петрол или подозрения за такъв, дори в международни води. Последвала двуседмична пауза на тези противоречащи на санкциите дейности, но от края на миналия месец трансферите на руския базов сорт “Уралс” в морето се подновили.

На компаниите от Европейския съюз е забранено да предоставят каквито и да било услуги освен ако руският товар на борда не е купен на или под ценовия таван от 60 щ. долара за барел. Засега не е ясно дали случаят със Сеута е точно такъв.

Трансферите кораб-кораб се превърнаха във важен детайл за достигането на руското черно злато до пазара. Около една трета от износа на “Уралс” е бил пренатоварен в морски води през февруари, по данни на Vortexa.

Сеута и Каламата, която се намира на няколко мили от южното гръцко крайбрежие, са основните пунктове за прехвърляне на руското гориво от декември когато ЕС забрани почти целия корабен внос на суровината и подкрепи ценовия таван, предложен от Г-7. Почти 30 млн. барела “Уралс” са били прехвърлени между танкери от началото на годината, по данни на “Блумбърг”. Сеута има 43% дял от тези трансфери, а гръцката Каламата – почти всичките останали 57 процента. Впоследствие товарите са били превозени до Азия.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Кое ви кара да гласувате за конкретна партия или коалиция?

Подкаст