В България low cost пазарът има потенциал за растеж

Новото издание на годишното проучване на BNP Paribas Personal Finance „Обсерватория 2023“ показва, че пазарът на low cost стоки и услуги в България все още има потенциал за растеж. Само 47 на сто от българите казват, че този сектор е добре развит в страната, което е по-ниско от средното за Европа от 60 на сто. Най-широко проникване на тези бизнес модели се наблюдава в Швеция и Франция като това мнение се споделя съответно от 73 на сто и 70 на сто от хората.

Едно от най-важните условия за растеж на нискобюджетния пазар в България е да предложи по-добро качество. Според данните от проучването, сънародниците ни са с най-ниска оценка за качеството на дискаунт продуктите и услугите. Докато средната оценка в Европа е 6.8 от 10 възможни, то в България е 6.1. Най-висока е оценката в Румъния – 7.4.

Освен това само половината от българите заявяват, че когато ползват такива продукти и услуги получават добро качество срещу парите си. Средният процент за ЕС е близо 60 на сто. В същото време половината от българите признават, че low cost продуктите са по-евтини и затова са с по-ниско качество. По този показател сме над средното за ЕС, което е 43 на сто.

„Обсерватория 2023“ показва, че сме свидетели на значима промяна в начина на потребление и на бизнес моделите в ритейл сектора. С нашите иновативни решения ние подкрепяме както клиентите ни в управлението на техните житейски проекти, така и бизнес партньорите ни в този преход и така подпомагаме ръста на потреблението и положителното развитие на  икономиката на страната“, отбелязва Жозе Салойо, управител на „БНП Париба Лични Финанси“ в България.

Проучването „Обсерватория“ разглежда потребителските нагласи в страните от Европейския съюз от 1985 година и се утвърди като важен индикатор за ключови участници в потребителския сектор и автомобилната индустрия. През 2023 година, темата му е „Ниски цени за всеки“.

„БНП Париба Лични Финанси“ е клон на френската банка „БНП Париба Пърсънъл Файненс“ С.А. Компанията е сред лидерите на пазара на потребителско кредитиране в България с над 1 600 000 клиенти като повече от 800 000 от тях са ползвали финансовите ѝ продукти повече от веднъж. Компанията има екип от близо 800 служители и предлага най-голямото портфолио от специализирани потребителски кредити в страната.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст