Над 1500 фирми срещнаха партньори по проект за интернационализация

Благодарение на проекта за подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи, 1500 малки и средни предприятия се срещнаха със свои партньори. Проектът се изпълнява от Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), като основната цел бе подкрепа на присъствието им на международните пазари в САЩ, Европа и Азия.

„И в двете основни дейности – организиране на търговски мисии в чужбина, и организиране на международни бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи в България, бе постигнат сериозен успех. При това в срокове по проект, който премина през пандемията от КОВИД-19 и рестрикциите за пътувания и организиране на събития“, коментира заместник-изпълнителният директор на агенцията и ръководител на проекта Борислав Димитрачков.

“Заложените по проект 750 предприятия като индикатор за подкрепа бяха повече от двойно надминати и успяхме да спомогнем за интераницонализацията на 1591 компании от сектора на малки и средни предприятия с общ бюджет от малко над 2 млн. лева”, отбеляза координаторът на проекта и директор на дирекция “Интернационализация” Лъчезар Петков.

Малките и средни предприятия могат да са доволни от този порект. При заложени за изпълнение на 15 търговски мисии, поради правилното разпределнение на бюджета са били организирани 24, в които се се включили общо 252 такива фирми. Покрити са били три континента – Северна Америка, Европа и Азия. Впечатляващото е, че над 60 на сто от фирмите очакват поне един договор за износ, а над една трета – и повече от един.

“По отношение на международните събития, проведени в страната, регистрирахме 1339 малки и средни предприятия, които са взели участие в 26 събития и над 4000 общо представители на бизнеса, институциите, бизнес организациите и международни представители, които са участвали и са взаимодействали и са провели срещи с тези фирми”, коментира Петков.

В срещата се включиха и представители на бизнеса, които представиха част от преките резултати от участието си в проявите, организирани от агенцията.

“Благодарение на търговската мисия в САЩ с участие на водещото финтех събитие в света Money 20-20, бяхме забелязани и за първи път догодина ще има български панелист на събитие от такъв мащаб”, похвали се Георги Пенев, изпълнителен директор на Българската финтех асоциация.

Председателят на Британо-българската бизнес асоциация Елена Йорданова пък подчерта, че благодарение на агенцията Великобритания отново се върна на картата за интераницонализация на малките и средни предприятия. Това е станало благодарение на мисиите, проведени там и събитията, организирани тук с фокус Острова.

Гергана Андреева, изпълнителен директор на Българската национална асоциация етерични масла, парфюмерия и козметика (БНАЕМПК), благодари от страна на сектора на козметиката за модерната политика по провеждане на търговски мисии, организацията им и резултатите от тях за фирмите от сектора.

Проектът „Подкрепа на интернационализацията на българските предприятия чрез провеждане на търговски мисии, бизнес форуми, конференции, контактни борси и двустранни срещи“ е финансиран от Европейския фонд за регионално развитие чрез Оперативна програма „Иновации и конкурентоспособност“ 2014–2020, по който ИАНМСП е институционален бенефициент.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

This poll is no longer accepting votes

Смятате ли, че масовите назначения без конкурс в бордовете на държавните фирми трябва да продължават?

Подкаст