Рискът от инциденти с нефтени разливи се увеличи, след като западните страни забраниха на своите компании да предоставят транспортни, финансови и застрахователни услуги за кораби, превозващи петрол от Русия на цена над договореното ниво (60 долара за барел). Това съобщава британският вестник Financial Times, позовавайки се на експерти от бранша.
„Това е социална и екологична катастрофа, която чака своето време. Това трябва да е голяма загриженост за всички нас“, коментира Ролф Тор Ропестад, главен изпълнителен директор на норвежката застрахователна компания Gard. Според него, по-малко доказаните застрахователи от незападни страни може да не са толкова отговорни при справянето с последствията от евентуални петролни разливи, които рискуват да навредят на околната среда. Неговото предположение е, че вероятността от подобни инциденти се увеличава поради увеличаването на средната възраст на корабите, използвани за транспортиране на руски петрол в светлината на санкциите, наложени срещу Руската федерация.
Един от шефовете на международния търговец Trafigura – Бен Лакок, отбелязва, че проливът Йоресунд между Дания и Швеция, който остава важен търговски път за руските танкери, е особено опасен район. Друг събеседник на изданието, представляващ базиран в Лондон застрахователен брокер, изразява съмнения, че в случай на нефтен разлив, новите компании, предоставящи застрахователни услуги на руски кораби, ще изпълнят напълно задълженията си.