Говорителят на френското правителство Оливие Веран възнамерява да поеме инициативата за забрана на използването на генерирани от изкуствен интелект (AI) реклами в предизборната кампания. Думите му са цитирани от вестник “Политико”.
Материалът показва, че Веран иска да забрани на политически фракции и кандидати да публикуват видеоклипове и снимки, генерирани или модифицирани от AI в рамките на шест месеца преди изборите.
Според публикацията, политикът вече е провел среща с представители на големите информационни компании Google, Microsoft и TikTok, за да обсъдят рисковете от използването на приложения, свързани с AI, като ChatGPT, GPT-4 и други.
Оливие Веран е обещал да внесе законопроекта си в Министерски съвет в началото на месец май.
По-рано Съветът за национална сигурност на Белгия наложи забрана за използването на китайското приложение TikTok на официални телефони на държавни служители, пише Politico. Според белгийския премиер Александър де Крос това решение е взето на фона на предполагаемото сътрудничество на компанията с китайските специални служби.
“Не можем да бъдем наивни: TikTok е китайска компания, която сега е задължена да си сътрудничи с китайските разузнавателни агенции”, коментира де Крос.
Както посочва Politico, белгийската забрана се основава на анализ на риска от разузнавателните служби на страната и препоръки от националния център за киберсигурност. Ограниченията се налагат за шест месеца, след което властите ще се върнат към този въпрос, за да преоценят китайското приложение.
В същото време от Белгийския съвет за национална сигурност призовава всички регионални власти да предприемат подобни стъпки по отношение на TikTok и инструктира държавната служба за защита на данните да проучи политиката за поверителност на приложението.
По-рано говорителят на френския кабинет Оливие Веран заяви, че френският президент Еманюел Макрон, както и всички министри в правителството на страната, са отказали да използват китайското приложение TikTok на служебни телефони поради подозрения за нарушаване на поверителността на потребителите.