Арх. Иван Шишков: Концесии ще решат проблемите на българските магистрали (част ІІ)

Иван Шишков

С изключение на арх. Комитова, никой от предишните регионални министри нямаше експертизата да се занимава със строителство. Властта не бива да фаворизира едни магистрали за сметка на останалите. Най-големият инфраструктурен успех на служебното правителство беше пускането на интерконектора

Задачата ни е в рамките на 7-8 г. да проектираме и построим всички магистрали. За да се случи това и за да не се противопоставят социалните дейности и строителните работи, ще кажа, че пари има и за двете. Част от магистралите могат да бъдат построени на концесии. Ако една магистрала бъде дадена на концесия и концесионерът се ангажира да я поддържа 30 г., тя няма да е във вида на днешните ни магистрали, защото не е в интерес на строителя й да прави основни ремонти през 7-8 г. Единственият начин да построим всички магистрали е да сменим икономическия механизъм в бранша и да променим отношението си към инфраструктурата. Концесиите могат да бъдат покривани не с такси от трафика, а с плащания от държавата.

Това заяви във видео интервю за СТУДИО БАНКЕРЪ служебният министър на МРРБ Иван Шишков.

Още от интервюто:

Защо у нас никоя власт не толерира концесиите?

Как концесиите могат да решат проблемите на българското пътно строителство?

Работят ли в синхрон МРРБ и Министерството на транспорта по инфраструктурните свързаности?

Какво означава политическа смелост в областта на регионалното развитие?

Накъде поема арх. Шишков след поста на служебен министър?

Вижте първата част от интервюто с Иван Шишков

Вижте други събеседници в СТУДИО БАНКЕРЪ

Facebook
Twitter
LinkedIn

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че има политически натиск върху съдебната ни система?

Подкаст