С изключение на арх. Комитова, никой от предишните регионални министри нямаше експертизата да се занимава със строителство. Властта не бива да фаворизира едни магистрали за сметка на останалите. Най-големият инфраструктурен успех на служебното правителство беше пускането на интерконектора
Задачата ни е в рамките на 7-8 г. да проектираме и построим всички магистрали. За да се случи това и за да не се противопоставят социалните дейности и строителните работи, ще кажа, че пари има и за двете. Част от магистралите могат да бъдат построени на концесии. Ако една магистрала бъде дадена на концесия и концесионерът се ангажира да я поддържа 30 г., тя няма да е във вида на днешните ни магистрали, защото не е в интерес на строителя й да прави основни ремонти през 7-8 г. Единственият начин да построим всички магистрали е да сменим икономическия механизъм в бранша и да променим отношението си към инфраструктурата. Концесиите могат да бъдат покривани не с такси от трафика, а с плащания от държавата.
Това заяви във видео интервю за СТУДИО БАНКЕРЪ служебният министър на МРРБ Иван Шишков.
Още от интервюто:
Защо у нас никоя власт не толерира концесиите?
Как концесиите могат да решат проблемите на българското пътно строителство?
Работят ли в синхрон МРРБ и Министерството на транспорта по инфраструктурните свързаности?
Какво означава политическа смелост в областта на регионалното развитие?
Накъде поема арх. Шишков след поста на служебен министър?
Вижте първата част от интервюто с Иван Шишков