ПП-ДБ обвини министър Шишков в лъжи за „Струма“ през Кресна

Преди два дни беше направена първа копка на първокласен път – като доизграждане на пътен възел „Кресна“ и пътните връзки към него, част от магистрала „Струма“.

По този повод представители на „Продължаваме промяната“ – „Демократична България“ и НПО-сектора дадоха изявление в кулоарите на парламента. Депутатът Владислав Панев от ПП-ДБ обясни, че преди една година експерти и представители на неправителствените организации се били събрали да се консултират за строителството на магистрала „Струма“ през Кресна. В резултат на срещата те се обединили, че трябва да се направи екологична оценка и си дали срок една година, която обаче им се виждала доста дълъг период от време.Но към днешна дата всичко трябва да започне отначало, посочи Панев.

Народният представител Андрей Гюров от ПП-ДБ обясни, че за неговия избирателен район е важно да се реши логистичният проблем – да има бърз път, който да свързва София с южната част на България и границата с Гърция, но че решаването на този проблем трябва да стане със спазването на всички изисквания на законодателството – със запазването на поминъка на хората около Кресненското дефиле и на биоразнообразието на уникалния район. Депутатът уточни, че от ПП-ДБ ще настояват за алтернативни варианти, още повече че за въпросното трасе няма осигурени нито европейски средства, нито има заделени български пари.

Екоактивистът Андрей Ковачев, който обясни, че във връзка с новата копка малко по-късно на място е имало протести – както на местни хора, така и на природозащитни организации, обвини министър Иван Шишков в три лъжи. Първата – министърът твърди, че не предопределя изграждането на трасето и решението за него тепърва предстои. Според Ковачев това не е вярно, тъй като още на 7 юли 2017 г. българското правителство е сключило споразумение с Европейската комисия, че детелините между ЛОТ-а, който е при Кресна и ЛОТ-овете север-юг няма да се изграждат, преди да има окончателно решение за трасето, защото те се предопределят от него. Именно на база на това споразумение България е получила пари за ЛОТ 3.1 и ЛОТ 3.3 от магистрала „Струма“, които сега рискува да бъде принудена да върне.

На второ място министър Шишков заявил, че строежът се извършва, след като са спазени всички необходими изисквания. Според Ковачев обаче и това е лъжа – тъй като строителството е в нарушение на Директивата за местообитанията и на оценката на въздействие, заради което България ще бъде санкционирана.

На трето място министър Шишков твърдял, че това ще бъде магистрала, докато според еколога това трасе не само че не е първокласен път, то е второкласен – с остри завои, без никаква видимост, без банкет – истински път убиец. В крайна сметка Андрей Ковачев призова Европейската комисия да бъде рефер и да каже дали одобрява действията на българското правителство, за да може по този начин да се избегнат санкциите и да не загубим милиарди евро. Екоактивистът бе категоричен, че максимално бързо трябва да започне проектирането на алтернативен път – на магистрала, която минава встрани от пролома и от местния път.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще гласувате ли, ако бъде свикан референдум за еврото?

Подкаст