Какъв е дрескодът за лято 2023? Наречете го крайбрежен, одобрен от каубойската TikTok естетика. Или с други думи – визията на Тейлър Суифт.
Покрай суперзвездата, която привлича рекорден брой почитатели, нейното турне The Eras – включващо 52 концерта на различни стадиони в САЩ, търговците на дребно в цялата страна рекламират агресивно и изобретателно – Swifties в градовете – спирки.
Основателката на компанията за дамско облекло Тейлър Джонсън обяви, че тя дължи на адашката си едно голямо „Благодаря“, заради това, че след COVID-пандемията изпълнителката е стартирала отново турне и че със сценичното си облекло помага блестящите рокли с пайети, каубойските шапки и украсените с кристали ботуши отново да бъдат масово продавани.
„Тази година вече се превърна в невероятно успешна за нас, заради Тейлър Суифт“, призна Джонсън – главен изпълнителен директор на Hazel & Olive.
По-специално, една от техните рокли, наречена The Eras Sequin Fringe, която се продава на дребно за $129, е станала истинска сензация.
„Телефоните ни прегряват – получаваме стотици обаждания и съобщения в Инстаграм за тази рокля“, сподели Тейлър Джонсън.
Модната верига Francesca’s, която има 454 бутика в цялата страна, очаква концертното турне на Суифт да има огромно въздействие върху продажбите им. Моделите им Ruffle, Prairie, Babydoll и рокли с панделки на гърба се радват на 30% скок в търсенето им по магазините, когато Суифт е в съответния град, отчита Леан Нийл – творчески вицепрезидент в компанията.
Модната верига за дрехи Altar’d State проактивно се възползва от манията „Ол-ин-Суифт”, като подбра визии от своята колекция за всеки един от албумите на Тейлър. „Влезте във вашата ера“, приканва тя, ползвайки тази игра на думи, свързана с името на турнето.
„The Eras Tour“ на Суифт стана скандално известно, още преди да започне. Концертите бяха очаквани с такова нетърпение, че когато предварителната продажба на билети на Ticketmaster се провали, всички в САЩ разбраха за това. Проблемът бе, че заради извънредно голямото търсене на билети, сайтът на Ticketmaster се срина и много от продадените билети не достигнаха до купувачите си, защото услугата бе отменена, без затова потребителите на сайта да бъдат уведомени. Така мнозина останаха без билети, дори и след като си ги бяха купили.
Този проблем достигна дори до Министерството на правосъдието. Бе разпоредено разследване и изслушване в Конгреса.
Ticketmaster се извини на Суифт и нейните фенове за ужасното преживяване и обеща, че ще работи за усъвършенстване на технологиите си, предвид предизвикателства от типа на мащабни турнета като това на Суифт.
Това извинение обаче не беше достатъчно, а и дойде твърде късно за някои фенове, които заведоха дела срещу Ticketmaster и компанията майка Live Nation.
Но турнето трябваше да продължи и Суифт направи невероятен фурор на стадиона MetLife в Ню Джърси с капацитет 82 500 души, в седмицата, в който САЩ отбеляза Деня на паметта. Става въпрос на последния понеделник на месец май , когато в американските градове се организират церемонии в памет на мъжете и жените, загинали на война или в служба на отечеството. Денят на паметта е въведен още през 1866 г., когато Съединените щати започват да се възстановяват от дългата и кръвопролитна Гражданска война между Севера и Юга.
В Altar’d State Кали Луис, шеф на мърчандайза, призна: „Никога не сме аранжирали магазините си по този начин, но го правим, обявявайки тази маркетинг инициатива „Седмица на Тейлър“. На витрините са изложени манекени, носещи тоалети и костюми, вдъхновени от Swift, заедно с други стоки, подходящи за концерт, като прозрачни чанти, които отговарят на протоколите за сигурност при подобни прояви.
Какво се продава? Всичко! От бански костюми и метални ботуши, до романтични, прохладни дълги рокли, горнища от тюл, дръзки червени рокли и много, много, много ресни. „Не можем да смогнем на поръчките – резервите ни се изчерпват много бързо“, споделя Люис. Находчивите продавачи предлагат и много дрехи в цвят лавандула, вдъхновени от песента на Суифт – „Лавандулова мъгла“.
Но турнето на Тейлър Суифт не е единственото, което влияе на модния бизнес през 2023 година. Нийл от Francesca’s споделя, че очаква турнето на Бионсе Renaissance да предизвиква допълнително търсене на концертно облекло. От магазините Francesca’s заявиха още, че ще подготвят и цялостна модна линия, която да се хареса на феновете на Бионсе.
От компанията за търговия на дребно Johnson признават, че цялото това безумно търсене само на определен продукт, е чудесен „проблем”, като се има предвид, че близо 80% от месечните поръчки на Hazel & Olive в момента са за дрехи, вдъхновени от концертното облекло на Тейлър Суифт. От компанията отказват да разкрият размера на годишните си продажби, но споделят, че тяхната малка компания ще завърши годината с печалба от няколко милиона долара.
От Johnson споделят, че поръчват максимални количества от най-търсените концертни облекла и пак не смогват със заявките.
„Всичко се разпродава много бързо. Дори поръчваме стоки на по-високи цени от доставчиците си от Китай, ползвайки въздушен транспорт, вместо да ги транспортираме по-евтино по море, както обикновено правим, само и само за да ускорим доставките“, обясняват от Johnson.
От компанията се шегуват, че трябва Тейлър Суифт да е постоянно на турне, и така те винаги ще имат големи печалби.