Шведската верига за дрехи и аксесоари „Ейч енд Ем“ (H&M) , втората по големина в света след „Индитекс“ (Inditex), отчете продажби от 57.6 милиарда шведски крони (4.9 милиарда евро) през второто тримесечие (март-май) на фискалната 2023 година. А това е с 6 процента повече от година по-рано. През първата половина на тази година продажбите на компанията са нараснали с 9 процента. Тя също така отбеляза, че общите продажби на физически магазини са се увеличили през първата половина на годината, въпреки факта, че броят на тези магазини е намалял с около 300 единици.
„Ейч енд Ем“ закри 303 магазина от юни 2022 г. до края на май тази година и същевременно обяви, че ще продължи да закрива магазини в утвърдени пазари и да открива нови в развиващи се.
Около една трета от продажбите на шведската верига за модни стоки идват от интернет. Нетната печалба на компанията за второто тримесечие е 3.29 милиарда крони (280 милиона евро), което, макар и с 9 на сто по-ниско от година по-рано, е значително по-високо от прогнозите на анализаторите. Те очакваха печалба от само 2.84 милиарда крони (241 милиона евро ).
Анализаторите бяха приятно изненадани и от намалението на запасите на компанията през второто тримесечие – до 16.7 на сто от 19.2 на сто година по-рано. „Много съм изненадан да видя такава динамика на фона на факта, че H&M не засили своите рекламни и маркетингови кампании през този период“, казва Седрик Роси, анализатор в инвестиционната компания Bryan Garnier, пред CNBC.
След публикуването на финансовите отчети акциите на шведската верига за модни стоки поскъпнаха с 15 процента, достигайки нивото от началото на февруари миналата година.