През третото тримесечие, приключило на 2 юли, приходите на „Старбъкс Корпорейшън“ (Starbucks Corporation) нараснаха с 12.5 процента до 9.2 млрд. долара. Това беше рекорд за компанията, но анализаторите очакваха повече, поради което акциите на Starbucks на борсата NASDAQ паднаха с 1.1 процента.
Централния й офис е в Сиатъл, щата Вашингтон, където е открито първото им кафене. Това е най-голямата компания в кафеения бизнес в света. „Старбъкс“ предлага топли и студени напитки, кафе на зърна, инстантно кафе, чай, сладкиши и закуски. Повечето кафенета от веригата предлагат и пакетирани хранителни стоки, студени и топли сандвичи. Също така „Старбъкс“ има собствена марка сладолед.
Нетната печалба на международна верига от кафенета се е увеличила с една четвърт до 1.14 млрд. долара, оперативните приходи са с 22.3 на сто по-нисоки и са в размер на 1.6 млрд. долара. Нетната печалба на акция скочи с над една четвърт до 0.99 долара.
Оперативният марж на „Старбъкс“ се увеличи от 15.9 процента на 17.3 на сто поради по-високата производителност и по-високите цени.
Съпоставимите продажби в кафенета, които са били отворени от поне една година, са нараснали с 10 процента, което е малко под прогнозите на анализаторите. Този показател се оказа по-слаб от прогнозите на северноамериканския пазар: 7 процента срещу 8.4 на сто. Извън Северна Америка, съпоставимите продажби се повишиха с 24 процента, също под прогнозите.
В същото време китайският пазар, който е вторият по големина за Starbucks след Северна Америка, показа ръст от 46 процента на фона на възстановяването от пандемията.
От своето основание през 1971 година „Старбъкс“ започва да се разширява с бързи темпове. През третото тримесечие компанията отвори 588 нови кафенета по целия свят, с което общият брой на заведенията на веригата достигна над 37 000. От тях 61 процента работят в САЩ и Китай.
Компанията очаква ръст на приходите си за цялата година от 10-12 процента и печалба на акция от 16-17 процента.
Логото на веригата кафенета се отнася към числото на най-известните в света. То и като цяло марката „Старбъкс“, според статистиката, е разпознаваем в 7 от 10 случая. Компанията продава също книги, музикални записи и филми чрез „Старбъкс Ентъртейнмънт“ и „Хиър Мюзик“.
Старбъкс“ присъства и в София.