Шуменската „Херти“ АД е специализирана в производството на алуминиени, пластмасови и композитни капачки и дозатори за алкохолната и винената индустрия. Изделията й се продават, както на вътрешния пазар, така и на международните.
Началото на годината е започнало с достатъчно поръчки, посочват от фирмата. През първото полугодие тя е имала клиенти в 50 държави по целия свят. Най-големият пазар на „Херти“ остава Франция, а следващите по значение през тази година са Великобритания, Германия, България, Русия и останалата част от Европа, които формират общо около 69% от оборота на компанията.
Въпреки голямата конкуренция на пазара и негативното влияние на повишаващата се стойност на суровините в световен мащаб, както и възможен спад в потреблението, от дружеството прогнозират запазване на позициите на пазарите, на които оперира.
За шестте месеца на тази година печалбата на фирмата преди данъчно облагане е нараснала до 5.72 млн. лева при 4.15 млн. година по-рано. Но от „Херти“ отбелязват 1.86 процента намаление на на продажбите на всички пазари спрямо същия период на миналата година. Приходите на фирмата намаляват и са в размер на 44.54 млн. лева. Разходите по дейността са свити с по-голям процент и в края на юни са на стойност 38.82 млн. лева.
В същото време от групата обявиха и
по-високи постоянни и намаляващи променливи разходи.
Основната част от материалите за производството са с борсови цени, върху които „Херти“ не може да влияе. Заедно с това, предприетите стъпки за обновяване на технологичното оборудване води до намаляване на производствените разходи, отбелязват от предприятието. Активно се работи и за разширяване на пазарите с предлагането на нови продукти.
В структурата на „Херти“ има и специализиран отдел „Развитие и развойна дейност“, който работи за оптимизиране на продуктите й с цел внедряване на нови екологични материали, спестяване на ресурси и материали. По този начин фирмата търси постигане на пазарно предимство чрез въвеждане на иновативни продукти. Заедно с това всяка година се разработват нови изделия и редовно се участва в изложения за намиране на нови клиенти.
Компанията продължава да инвестира в обучението на служителите си, а изпълнението на производствена програма е наложило и назначаване на нови служители, които вече са 578, уточняват от дружеството.
Рисковете
за групата са свързани с промените в цените на основните суровини и по-конкретно алуминия, който е борсова стока.
Валутният риск за компанията е свързан с британския паунд и американския долар.
Пазарът на продуктите на групата е силно конкурентен и се наблюдава голяма аплитуда на крайните цени, особено когато пазарите са в застой или са с нагласа за промени в потребителското търсене.
Основни акционери в шуменската фирма са “ИГМ холдинг” – Австрия с дял от 33.27% от капитала, Александър Юлиянов (председател на съвета на директорите) с 33.22%, Захари Захариев (главен изпълнителен директор) с 25.23% и Елена Захариева (директор за връзки с инвеститорите) с 7.99% от книжата с право на глас. Останалите книжа са собственост на дребни индивидуални инвеститори.