LEGO с ръст в приходите мачка конкурентите

Датският производител на играчки LEGO бележи ръст на приходите, съобщава CNBC, като прави сравнение, че други компании, насочени предимно към децата, се борят със спад в продажбите заради инфлацията.

LEGO отчете ръст на приходите от 1% през първите шест месеца на 2023 година, регистрирайки печалба от 27.4 млрд. датски крони или около 4 млрд. долара. Междувременно, конкуренти като Mattel, Hasbro, Funko и Jakks Pacific отчитат двуцифрен спад на приходите и продажбите за целия период от началото на 2023 г. досега.

„През последните четири или пет години надминаваме конкурентите си на пазара с 10 процентни пункта“, коментира пред CNBC изпълнителният директор на LEGO Нилс Кристиансен.

Като цяло по време на пандемията от COVID-19 компаниите за играчки отбелязаха огромни печалби, тъй като родителите търсеха начини да занимават децата си по време на затварянията. Възрастните също подновиха интереса си към шарените блокчета. Ето защо според анализатори резултатите на LEGO се дължат на ръста от времето на пандемията, подсилен от разнообразни продукти, с които датската компания увеличи пазарния си дял. Разбира се, компанията не е имунизирана срещу макроикономическия натиск, предизвикан от по-високите разходи за материали, доставка и енергия. Нетната печалба за първата половина на 2023 г. достигна 5.1 милиарда датски крони, или около 742 милиона долара, което е със 17% по-малко спрямо същия период на 2022 година.

Парите за суровини бяха основен разход за компанията през първата половина на годината, но Кристиансен очаква те в бъдеще да намалеят, тъй като цените им падат. Освен това LEGO компенсира някои от по-високите си разходи за доставка, като разполага центровете си за производство близо до ключови пазари. На територията на САЩ, например, LEGO се снабдява с материали от фабрика в Мексико. Тази верига на доставки ще се съкрати през следващите две години, тъй като компанията отваря нов завод във Вирджиния.

Като друг плюс на марката LEGO Кристиансен открои нейната разнообразна продуктова линия, която се стреми да отговори на различни вкусове. Заради това тематичните комплекти варират от „Междузвездни войни“ до сглобяеми коли и градски пейзажи. Тази година компанията увеличава портфолиото си и ще предлага близо 750 продукта. Около 48% от тях ще бъдат нови модели конструктори.

Компанията също така се възползва от предимствата на отварянето на магазини на нови пазари. От началото на 2023 г. досега компанията е отворила 89 магазина по целия свят, като 54 от тях са в Китай.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Очаквате ли цените на имотите да се повишат още след влизането ни в еврозоната?

Подкаст