От КНСБ категорични: Бизнесът не субсидира ТЕЦ „Марица-изток 2“

Бизнесът не субсидира ТЕЦ „Марица-изток 2“, която в момента не е доставчик за населението, а работи само на свободен пазар. Държавата, в лицето на Българския енергиен холдинг, дава заеми на централата с лихва и те се обслужват, което значи, че държавата не я субсидира – тя само дава пари, които се връщат.

Това заяви Деян Дяков от Конфедерацията на независимите синдикати в България (КНСБ) пред NOVA.

Според синдикалния лидер въглищните централи са необходими за баланс на електроенергийната система и за изравняване на напрежението, защото системата не се е развила до такава степен, че да може да работи без тях. Той заяви, че няма яснота къде и как ще бъдат преквалифицирани енергетиците, които работят в централите.

Той настоя териториалните планове да бъдат така разработени, че да има яснота и конкретика и да има предварително разработени проекти за открити работни места. Целта е да се избегне безработицата и евентуалният демографски срив, който се задава в региона, а също така и икономическото и социално напрежение, което цари от около две седмици, откакто са териториалните планове станаха публично известни. Дяков бе категоричен, че първо трябва да бъдат отворени нови базови мощности, а след това да се закриват наличните като ТЕЦ „Марица-Изток 2“.

Последните дни в Стара Загора имаше няколко протеста на енергетиците в защита на бъдещето на централите. Такъв имаше и вчера, на 30 август, срещу предвиденото в Плана за възстановяване и устойчивост затваряне на въглищните централи.

Дяков заяви, че Комплекс „Марица Изток“ е базова енергийна мощност и произвежда 50% от електроенергията в страната, като отрече тя да е най-скъпата у нас. Освен това новите блокове в АЕЦ „Козлодуй” са пожелателни и дори и да заработят, според Дяков те не могат да заменят ТЕЦ „Марица Изток”.

Венемира Мачева

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст