Застрахователи чакат колите от потопа при тях за оценка на щетите

Пред истински Параграф 22 се оказа изправен шофьор, чийто автомобил е заседнал в морските скали при бедствието по Южното Черноморие, а застрахователите му настояват да закара колата в техния сервиз, за да оценят щетите. Този абсурд повдига въпроса: “Какво наистина трябва да направят хората, чиито автомобили след потопа са в калта или под вода, за се задейства покритието на риска по Каско полицата?”

„Със семейството ми се евакуирахме, но колата изчезна, търсих я половин ден, накрая местни хора ми казаха, че е на скалите в морето. Колата е застрахована – обърнах се към община, оттам ме насочиха към морска администрация – с тях не можах да се свържа. На 112 звънях, но от никъде не получих съдействие за вадене на автомобила“, разказа потърпевшият.

От “спешния” телефон 112 коментираха, че със сигурност сигналът е подаден към компетентна институция, която да предложи някакво решение.

Ако случаят обаче е по-сложен, може да се наложи да се включат много служби, коментираха от общината.

Първото нещо, което направихме, е да отидем до Община Царево, защото застрахователят ни поиска бележка за инцидента, но никой не може да ни даде такава бележка, решават в момента какво да се прави”, казва пострадалият.

От семейството вече търсят варианти сами да изтеглят колата си, но не знаят дали това няма да е по-скъпо от самия автомобил.

„Важно е да се види какво пише в общите условия към съответната полица – по-точно има ли колата допълнително покритие по Каско за асистанс. Практиката на различните компании е различна”, предупреди Христо Христов, първият шеф на Застрахователния надзор у нас, сега работещ в „Евроинс”. Специално за „БАНКЕРЪ” той коментира, че ако колата няма асистанс, тя трябва да бъде закарана в сервиза на застрахователя.

Проблем има и за хората, чиито регистрационни номера и коли са изгубени в морето. Те трябва да съобщят за това в местното районно управление, обясниха от полицията. За изгубен номер ще получат протокол и с него по местоживеене може да се извади нов.

 Ако колата е изчезнала, трябва да я обяват за изгубена. Ако някой ден се намери, полицията ще уведоми собственика.

Асоциацията на българските застрахователи публикува информация при какви условия и кои щети могат да бъдат покрити след опустошителните наводнения по Южното Черноморие и Странджа.

Оказва се, че хората, имащи застраховка, трябва да подадат при първа възможност уведомление до своя застраховател за нанесените им материални щети.

Потърпевшите не трябва да представят документи, че наводнението се е случило в тази част на страната. От асоциацията съобщават, че са призовали всички застрахователи да удължат сроковете, в които приемат уведомленията на хората с описаните щети, така че всички с направени застраховки, да получат своето обезщетение.

В случай, че пострадалото имущество е моторно превозно средство, каравана или друг вид ремарке, не бива да се свалят регистрационните му табели.

Впрочем застрахователят има начини, по които да идентифицира моторното превозно средство, дори когато регистрационната му табела липсва, каза пред  БНТ Ивана Димова, член на УС на Асоциацията на българските застрахователи и изпълнителен директор и член на УС на ЗК “Уника” и ЗК “Уника Живот”. Тя поясни, че практиката е да се изпращат експерти за оглед, след което се вземат съответните поетапни мерки в зависимост от състоянието и местоположението на застрахованото имущество, било то автомобил или недвижим имот.

През последните 20 години са се удвоили претенциите, които се изплащат във връзка с щети от катастрофични събития, посочи още Ивана Димова. Факт е, че природните бедствия зачестяват, включително и в България. Тя припомни за наводненията в Карловско от миналата година, когато много хора са загубили домовете. И отново отправи апел към всички граждани да застраховат имуществото, което е проява на лична отговорност и грижа към себе си и близките. Съветът й е хората да не разчитат само на държавата в такива бедствени ситуации, защото тя може да помогне, но не е в състояние да съгради наново всички засегнати жилища и да възстанови цялото движимо и недвижимо имущество на всички пострадали.

Изводът е един: при настъпване на застрахователно събитие, застрахованият първо да потърси застрахователя си за инструкции какво да прави.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Трябва ли да се въведе таван на надценките на основните хранителни продукти?

Подкаст