ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Акциите на Instacart поскъпнаха с 12% в първия ден на търговия след публичното предлагане

зала на фондова борса акции пари индекс

След първия ден на търговия на Nasdaq акциите на американската компания за услуги за доставка на хранителни стоки Instacart поскъпнаха с 12.3 процента, увеличавайки общата й капитализация до 11 млрд. долара.

Миналата седмица компанията, базирана в Сан Франциско, публикува ценовия диапазон за първоначално предлагане на акциите си (IPO) – тогава инвеститорите го оцениха на 8.6 – 9.3 млрд. долара – първата търговия се проведе вчера вечерта.

Анализаторите и инвеститорите следят внимателно предлагането на Instacart, което заедно с друго голямо IPO – на британския производител на чипове Arm, може да бъде индикация за текущото състояние на IPO пазара в САЩ.

В резултат на пласирането на акциите на Arm, това първично публично предлагане стана най-голямото в света тази година, а в първия ден на търговия акциите на британската компания повишиха цената си с 25 процента.

От началото на годината в САЩ са се състояли само 71 IPO-та, което е най-ниската цифра от 2009 г. насам.

Успешните септемврийски предложения на Instacart и Arm обаче дават надежда на анализаторите, че IPO пазарът скоро ще се възстанови.

В интервю за Associated Press ръководителят на инвестиционната платформа Linqto – Джо Ендосо, отбеляза, че успешните пласменти през последните дни, включително и на Instacart, могат да привлекат други компании на пазара. „Има оптимизъм на световните финансови пазари по отношение на потенциалния възход на IPO пазара“, отбеляза експертът.

Maplebear Inc., развиваща бизнес като Instacart, управлява портфолио от услуги за доставка и вземане на хранителни стоки в Съединените щати и Канада. Компанията предлага услугите си чрез уебсайт и мобилно приложение, което позволява на клиентите да поръчват хранителни стоки от участващи търговци на дребно.

Поръчките се изпълняват и доставят от личен доставчик, който избира, опакова и доставя поръчката в рамките на определената от клиента времева рамка – в рамките на един час или до пет дни предварително. Клиентите плащат с лични дебитни или кредитни карти, Google Pay, Apple Pay и EBT карти. Независимо от цената на поръчката, има 5 процента такса за обслужване с минимум 2 долара.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ротацията във властта трябва да се случи на всяка цена?

Подкаст