ВХОД / РЕГИСТРАЦИЯ

Програмата “Осинови кошер” осигурява допълнителни доходи на пчеларите

“Бии Смарт Текнолоджис” АД, технологичната компания, която стои зад платформата “Истински мед“, публикува резултатите от оценката на въздействието на компанията за 2022 година. Оценката показва приноса от дейността й и най-вече на програмата “Осинови кошер” в няколко направления – икономически ползи от опрашването, оперативна и финансова устойчивост на пчеларите от програмата, допълнителни приходи в икономиката.
Приносът на пчелите, които са част от “Осинови кошер“, за опрашване на земеделска продукция се оценява на 1.7 милиона лева, като площта на опрашване, която те покриват, е 791 квадратни километра. Средната изкупна цена на меда, която дружеството заплаща, е с 22 процента по-висока от официалната средна цена за страната или с 1.69 лв. повече за 1 кг мед. Така само през 2022 година приходът на пчеларите за продукцията им е закупена от програмата е със 106 303 лева. Общият им приход от закупения от “Бии Смарт Текнолоджис” мед е в размер на 473 937 лева.
По-високият доход на пчеларите води и до генериране на допълнителни приходи в българската икономика. Общата допълнителна добавена стойност за нея от приходите на пчеларите в резултат на дейността на “Истински мед” възлиза на 660 784 лв., като 148 212 са в резултат на по-високите изкупни цени.
“Желанието ни беше да изчислим какви реално са ползите за пчеларите и обществото благодарение на програмата ни и да добавим стойност за всички наши клиенти, които подкрепят каузата на “Истински мед” за опазване на пчелите. Компаниите, осиновили кошер, имат възможност да включат данните в техните доклади за устойчивост. Гордеем се, че благодарение на приходите, които пчеларите имат от нас, те не се отказват от пчеларството и по този начин има повече пчели в България“, коментира Сергей Петров, изпълнителен директор на “Бии Смарт Текнолоджис”.
Изчисленията са направени от denkstatt България по специална методология и са базирани на метода на производствената функция.
С подкрепата на denkstatt България е разработена и ESG стратегията на “Бии Смарт Текнолоджис”. Основните стълбове, на които стъпва ESG политиката на “Истински мед“, са опазването на биоразнообразието, подкрепа на пчеларите и грижата за околната среда. Приоритетните теми, по които се работи и са база за бизнес стратегията на компанията, са: биоразнообразие; икономически принос; инвестиции в устойчиви и иновативни  продукти; устойчиви решения и контрол / проследяване на веригата на доставки и продажби.
Компанията “Бии Смарт Текнолоджис” АД, е основана през 2015 г., като в началото дейността й е насочена към продукти и решения за пчелари, които желаят да прилагат съвременни подходи и техники за оптимизиране на работата и производството си. През 2019 г. започва работа и платформата www.istinskimed.bg, чиято цел е да подкрепи българските пчелари чрез справедливо заплащане на произведения от тях мед. Към 2023 година броя на пчеларите в програмата “Осинови кошер” е 28 производители. Компанията развива и корпоративни проекти, насочени към опазването на пчелите с редица компании. Сензорните й устройства са изцяло разработени в България и се използват от клиенти и пчелари на пет континента.

“Бии Смарт Текнолоджис” е #2 компания oт хранителната индустрия, която прави успешно първично публично предлагане (IPO) на пазар за растеж на малки и средни предприятия beam след производителя на биохрани Smart Organic.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че ротацията във властта трябва да се случи на всяка цена?

Подкаст