„С отварянето на „Програмата за финансиране на маркетингови дейности на туристически
услуги в черноморските общини в България“ правителството дава ясна заявка за сигурен и
посветен партньор на бизнеса.“
Това обяви министърът на туризма Зарица Динкова по време на пресконференция, днес, 25 септември.
Общият размер на средствата за изпълнение на Процедурата е в размер на 5 000 000 лева. Те са финансирани от държавния бюджет, посредством бюджета на Министерството на туризма.
Държавата финансира с 60% на стойност проектите, като за всеки един може да отпусне до 400 000 лева. Останалите 40% ще се съфинансират от бизнеса и общините.
Действията са насочени в посока на разширяване на активния туристически сезон по Черноморието, както и за работа с пазари на Германия, Полша Унгария, скандинавските страни и Великобритания.
По думите на министър Динкова, за първи път се прилага инструмент за партньорство с бизнеса, общините, туроператорите и летищата и се поемат решителни стъпки, за да се върне доверието за съвместна работа.
Финансирането е свързано с държавни инвестиции за реклама на българския туризъм и чрез тази реформа се обединяват държавата, местните власти и частния сектор и по този начин се осъществява контрол по изразходването на средствата чрез повече прозрачност и ефективност.
Тя посочи, че съфинансирането от страна на бизнеса дава възможност да се обединят и увеличат средствата, което означава, че парите на данъкоплатците са насочени за развитие на бизнеса и повече приходи. Според нея това е важно предимство, заложено в Програмата и ресурсите не се разпиляват.
В момента целевата група са Черноморските общини, но се планира реформата да се разшири и да се разработи според спецификите и на други региони като например Родопите, Розовата долина и други райони.
Венемира Мачева