„Лего“ се отказа от плановете си да премине към елементи от рециклирана пластмаса

Най-големият производител на играчки в света – „Лего“ (Lego Group), се отказа от плана си да произвежда екологично чисти елементи за играчките си от рециклирани пластмасови бутилки. Това обяви шефът на компанията Нилс Кристиансен в интервю за Financial Times.

Преминаването към блокчета, направени от рециклирана пластмаса, беше може би най-амбициозният проект на датската компания в опита й да направи производството и продуктите си по-екологични. Той беше представен през юни 2021 г. и предполагаше, че от 2030 г. всички елементи Lego ще бъдат направени от рециклирана пластмаса. В момента 80 процента от блокчетата са направени от по-малко безопасна ABS пластмаса.

Според Кристиансен, компанията е била принудена да се откаже от плановете си поради експертни изследвания, които показват, че производството на новите елементи ще отделя дори повече парникови газове от производството на сегашните поради необходимостта от подмяна на оборудването и производствените характеристики.

Ръководителят на отдела за устойчиво развитие на компанията Тим Брукс също говори пред вестника за своето разочарование. „За да увеличим производството на рециклирани пластмасови елементи, нивото на модернизация на производството ще бъде такова, че ще трябва да заменим абсолютно всичко в нашите фабрики. И след това въглеродният отпечатък ще бъде по-висок“, отбелязва той.

„Лего“ (LEGO, в буквален превод от датски Leg Godt – „Играй добре“) е търговската марка играчки-конструктури, с която е известна по цял свят частната компания LEGO Group.

Компанията е основана от Оле Кирк Кристиансен през 1932 година. В началото компанията произвежда дървени играчки, а през 1958 г. се „ражда“ използваната и до днес стандартна LEGO многоцветна пластмасова тухличка 4 х 2. Към момента на пазара могат да се открият хиляди разнообразни „части“, с които могат да се построят животни, автомобили, самолети, замъци, космически кораби и много други. Въпреки многото нововъведения, градивните принципи на играта остават непроменени вече над 70 години. Успоредно с конструкторите, в днешно време LEGO Group предлагат редица други занимателни игри, включително и поредица компютърни игри.

През последните 10 години се наблюдава все по-усилен интерес към LEGO не само като играчка, но и като креативно хоби, споделяно от огромен брой възрастни почитатели (наричащи себе си AFOLs – Adult Fans of LEGO) – възрастни фенове на ЛЕГО). Тази пазарна група представлява и немалък дял от продажбите на основаната в Дания международна компания, поради което официалните дизайнери на LEGO се стремят да включват в гамата предлагани продукти ежегодно и специални изненади за възрастните почитатели на пластмасовите тухлички – така наречените Exclusive Sets – комплекти, съставлявани от хиляди части и построени комплексно и реалистично, които отговарят на идеите и творенията, създавани от самите AFOLs.

На базата на споделяния интерес, възрастните почитатели на LEGO сформират своеобразни клубове, в рамките на които да споделят и развиват заедно хобито си. Тези клубове, наричани LUGs (в превод от английски – LEGO User Group – Група потребители на ЛЕГО), се радват на огромен интерес в Северна Америка и Западна Европа, а се забелязва и засиленото им разпространение в останалата част на Европа.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст