Победителите в деветото издание на конкурса “Застрахователи за обществото 2023” получиха своите отличия. Така, с поглед към нуждите на обществото, застрахователната гилдия отбеляза професионалния си празник „Деня на застрахователя“. Събитието събра представители на застрахователния бизнес, държавните институции и регулаторните органи, академичните среди и медиите.
Председателят на Асоциацията на българските застрахователи Юри Копач отбеляза, че в свят на все по-сериозни предизвикателства – социални, икономически, климатични – мисията на застраховането да осигури адекватна сигурност и защита става още по-значима и обществено необходима. „Като бранш, ние си даваме сметка, че ни предстои много работа. А за да постигнем още по-добри резултати, разчитаме на подкрепата на всички заинтересовани страни. Вярвам, че с общи усилия, с посветеност и професионализъм, може да осигурим така нужната на обществото ни защита“, подчерта Юри Копач.
Конкурсът се организира от Асоциацията на българските застрахователи, Българска асоциация на застрахователните брокери, Асоциацията на застрахователните брокери в България и Обединени застрахователни брокери. Победителите се излъчват чрез гласуване от застрахователните дружества и застрахователните брокери – членове на сдруженията.
Отличието за първо място бе връчено на Николай Станчев, главен изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на „Дженерали Застраховане“ от Владимир Савов, заместник-председател на Комисията за финансов надзор. Николай Станчев прие наградата с думите: „Тази ценна награда е признание за всички наши колеги, които са активни доброволци на инициативата The Human Safety Net. Без техния ентусиазъм, отдаденост и усилия нямаше да успеем да стигнем до тук. А именно – към края на 2022 г. заедно да осигурим подкрепа за повече от 3300 родители и над 2600 деца в България.“
В България от 2020 г. „Дженерали Застраховане“ работи с Фондация “За Нашите Деца”, като съвместно развиват програмата “Да дадем път на услугите за ранно детско развитие”. През миналата година по тази програма подкрепа са получили повече от 3330 родители и почти 2620 деца. Непряк положителен ефект от нея за периода има за още 1796 деца.
Второто място в конкурса е за Програма „Спасители на животи“ на Групама България.
Селин Болар, главен изпълнителен директор на „Групама България“, получи отличието от Ивайло Иванов, управител на НОИ. „Програмата „Спасители на животи“ бе лансирана миналата година, подкрепена от групата „Групама“ и е единствена по рода си в сферата на застраховането в Европа. Самото име, което избрахме за програмата, говори много за нея – ние помагаме за спасяването на човешки животи, като обучаваме безвъзмездно хората как да помагат на нуждаещи се“, отбеляза Болар.
Програмата се осъществява във Франция, Гърция, Италия, Тунис, Турция, България, Китай, Унгария и Румъния и цели повишаване на информираността и осигуряване на практически обучения за оказване на първа помощ.
На трето място е националната образователна кампания на ЗК „Лев Инс“- „Пази детето в интернет“
Павел Димитров, изпълнителен директор на “Лев Инс” прие отличието от Юри Копач.
„През последните две години кампанията ни “Пази детето в интернет” достигна до над 130 хиляди ученици, техните учители и родители. Лицето на кампанията – Явор Колев, и нашият екип разговаряха за опасностите в интернет с деца от всички областни градове, големи и малки общини и дори малки селца в цялата страна”, заяви Димитров.