Индия превзема световния пазар на уиски

Индийска дестилерия с малка пазарна капитализация, чиито акции увеличиха почти четворно котировките си през тази година, хвърля светлина върху нарастващата мощ на Индия в света на уискито – и като производител и като консуматор. “Пикадили агро индъстриз” надхвърли дневните си търговски лимити през първите два работни дни на седмицата след като нейното малцово колекционерско уиски “Индри Дивали” спечели първа награда на тазгодишния кръг на световното състезание за напитката Whiskies of the World Awards. Индийската марка се пребори за престижното отличие след като отстрани стотици реномирани брандове от Шотландия, Ирландия, Съединените щати, Канада, Австралия и други държави. Те се оценяват всяка година по скала от 100 точки с акцент върху ароматите, вкуса и крайния продукт от някои от водещите световни дегустатори и инфлуенсъри в питейния бранш.

Акциите на “Пикадили агро” са добавили 292% към пазарната си оценка през 2023-а, до голяма степен благодарение и на проведеното състезание в Съединените щати. Въпреки че традиционалистите са твърди привърженици на шотландските и ирландските марки, т. нар. “Уискита на Новия свят” постигат сериозни пробиви като печелят важни отличия и търговски награди. Същевременно, нарастващото благосъстояние помага за ръста на търсенето на напитката в Индия, което превръща страната в най-големия световен пазар на уиски с годишен оборот от 7.5 млрд. щ. долара от общо около 18 млрд. щ. долара, по данни на германската онлайн платформа за пазарна статистика и проучвания “Статиста”.

“Това е вълнуващ момент за Индия и за индийските производители на уиски, които играят своята роля в историята на страната”, посочва в официално изявление основатеят на дестилерията “Пикадили агро” Сидхарт Шарма.

Производителите на спиртната напитка в южноазиатския гигант обаче все още се сблъскват с ред предизвикателства, включително алкохолни забрани в някои щати и строго регулиране на поръчките и разпределението на суровините. Секторът страда и от капризите на данъчните политики на щатските управи, особено по време на избори, защото уискито се смята за напитка на елита.

“Търсенето на първокласен алкохол е до голяма степен градски феномен”, посочват мениджъри на портфейли от инвестиционната фирма “Пайпър Серика адвайзърс”. И допълват, че много продавачи на качествено уиски нямат особено значим оборот.

Все пак, инвеститорите не се отказват да наливат пари в сектора. Сред свързаните с уискито акции на индийски компании, книжата на SOM Distilleries & Breweries са утроили пазарната си оценка през тази година. Акциите на Radico Uhaitan са поскъпнали с 16%, а на по-голямата United Spirits – с 13 процента.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Осезаема ли е разликата в битовите сметки спрямо миналогодишните ви разходи?

Подкаст