Надградена електронна услуга на Националната агенция за приходите дава възможност на бизнеса да подава автоматизирано осигурителни декларации Образец №1 и №6 към приходната агенция. Това става възможно с осигуряване на свързаност между клиентските софтуери и системите на НАП от типа „система-система“ чрез използване на софтуерен ключ (API ключ). Това съобщиха от НАП.
Потребителите могат да поискат API ключ чрез услугата „Ново заявление за достъп до АPI“, достъпна с електронен подпис в е-Портала на приходната агенция. За да се подават данните за осигурителните декларации автоматизирано към НАП, е необходимо софтуерният ключ да се интегрира в софтуера, който използват клиентите.
Електронната услуга беше внедрена през месец май, като тогава чрез софтуерен ключ бяха интегрирани информационните системи на хазартните оператори, които вече имат автоматичен достъп до Регистъра на уязвимите лица по Закона за хазарта, напомнят от Националната агенция за приходите.