Приходите на японската компания Fast Retailing Co., Ltd, която управлява веригата магазини за ежедневни дрехи Uniqlo, са се увеличили с 20.2 процента до 2.8 трилиона йени (18.9 милиарда долара). Това показват счетоводните й отчети за финансовата 2023 година, която приключи на 31 август.
Нетната печалба на компанията е по-висока с 8.4 процента, достигайки рекордните 296 милиарда йени (2 милиарда долара). Тези резултати са малко по-добри от прогнозите на анализаторите. В резултат на това акциите на Fast Retailing се покачиха с 1.2 процента на фондовата борса в Токио.
Fast Retailing също представи насоки за текущата финансова година. Очаква се приходите й да нараснат с 10 процента, а печалбата – с 4.6 процента.
Главният финансов директор на компанията – Такеши Оказаки, коментира планове за отваряне на няколко десетки нови магазина Uniqlo по целия свят: 80 в Китай, 20 в Северна Америка, 10 в Европа. Китайският пазар вече е основният за компанията – повече от хиляда магазина Uniqlo вече работят там. Компанията също така отбеляза, че промотирането й в Китай може да бъде улеснено от нарастващите разходи за живот след пандемията, когато хората се отказват от ненужния лукс и избират прости и практични неща.
В началото на войната в Украйна Fast Retailing първоначално реши да остане на руския пазар, като коментарът беше, че облеклото е „необходимост от живота“. След това, на 10 март 2022 г. от компанията обявиха, че спират дейността си в Русия, позовавайки се на „редица трудности, включително оперативни предизвикателства и влошаване на конфликтната ситуация.“