Нов дизайн и 150 функционалности влизат в помощ на клиентите на мобилното банкиране на ОББ
На 12 октомври 2023 г. на специално медийно събитие в ОББ Галерия бяха представени постиженията и еволюцията на ОББ Мобайл. Като най-голямата банка в България и лидер в дигиталното развитие и трансформация на банковия пазар, Обединена българска банка (ОББ), част от белгийската финансова група KBC, не спира да предлага нови дигитални продукти и услуги. В събитието взеха участие Татяна Иванова, изпълнителен директор “Дигитализация, данни и операции” на ОББ и иновационен лидер на KBC Груп в България, и Мирослав Ризенов, директор „Дигитални канали“ на ОББ.
ОББ Мобайл остава в сърцето на дигиталната трансформация на банката и издига банково-застрахователния модел и клиентско изживяване на ОББ на едно ново ниво с достъпа до многобройни банкови, застрахователни, инвестиционни и пенсионноосигурителни продукти и услуги. „След приключване на процеса по интеграция на ОББ и доскорошната KBC Банк България, над 900 000 уникални потребители или 20% от населението на България в активна възраст ще бъдат клиентите на ОББ Мобайл. Според вътрешно проучване степента на удовлетвореност на потребителите от мобилното банкиране на ОББ е 90%. Това е най-голямото признание за нас, защото то идва от клиентите. А клиентът е в центъра на всичко, което правим в ОББ.“, коментира Татяна Иванова, изпълнителен директор “Дигитализация, данни и операции” на ОББ и иновационен лидер на KBC Груп в България.
Дизайнът е заимстван от белгийското приложение KBC Mobile, което през 2023 г. беше обявено за най-доброто приложение за мобилно банкиране в Белгия и едно от трите най-добри в света от независимата международна изследователска агенция Sia Partners. Новата визуална трансформация за ОББ Мобайл е пряко вдъхновена от KBC Mobile, но и адаптирана спрямо очакванията на местните потребители на база проведени фокус групи с реални клиенти.
Отдалеченият достъп до широк набор от банкови услуги, предлагани от ОББ Мобайл, е в съответствие с ангажимента на ОББ за устойчивост чрез намаляване на използването на хартия. 50% от новите клиенти използват възможността да си открият сметка без да се нуждаят от физически посещения в клон на банката или подписване на хартиени документи. Времето, необходимо за проверка на самоличността на клиентите, е драстично намалено до по-малко от 11 минути, което представлява значително подобрение от 10 пъти. Чрез този процес банката намалява разходите за привличане на клиенти с 15 пъти, спестявайки значителни ресурси.
95% от клиентските интеракции с банката са дигитални, а 96% от плащанията се извършват чрез дигитален канал. Дигиталният асистент Кейт се утвърждава като ценен помощник. 71% от потребителите на ОББ Мобайл взаимодействат с Кейт като всяко 5-то проактивно съобщение от нея води до заявяване на продукт или услуга. Кейт може да се похвали с 57% автономност – клиентски запитвания, които Кейт разбира, и на които може да отговори самостоятелно. Дигиталният асистент е освободил 46 400 работни часа на служителите в офисите от рутинни въпроси и операции.
Към момента потребителите на ОББ Мобайл са 87% от общо активните физически лица, клиенти на ОББ. Приложението предлага интегрирана гама от банкови, застрахователни и инвестиционни продукти и 150 функционалности. То е единственото банково приложение в страната, чрез което потребителите имат достъп до пенсионните си партиди. Друга уникална за приложението функционалност е заявяването на застраховка „Живот“ към потребителски кредит.
Новият дизайн на ОББ Мобайл вече е по-интуитивен, позволяващ по-лесна ориентация за клиентите. Новата визия включва обновен дашборд, който съдържа най-често търсената от клиентите информация, давайки бърза справка по сметки и карти, показвайки последни трансакции. Обновени са и продуктовите менюта, разделени по категории, чрез които клиентите лесно могат да завяват изцяло дигитално продуктите и услугите, от които се нуждаят.
Фокусираното меню „Персонализация“ позволява на потребителя да персонализира своето потребителско изживяване чрез опции за скриване на баланс, промяна на темата, включване на известия, управления на съгласия и др. Отделно, новата функционалност „Съвети“ дава възможност на текущите и на новите потребители на ОББ Мобайл да се запознаят със структурата на приложението, чрез кратки насоки за най-използваните менюта и богат набор функционалности, навигирайки и улеснявайки ги.
„Новостите в приложението са не само сериозен атестат за качеството на услугата, която предоставяме, но и ясен знак, че оставаме ангажирани с иновациите и осигуряването на максимално удобство за нашите клиенти. Нашите усилия в разширяване на мобилните банкови услуги за потребителите – множеството решения за плащане и авангардната гама от услуги отвъд банкирането, които предоставяме, правят живота на нашите клиенти по-удобен и им помагат да спестят време и пари. Новина буквално от последните часове е, че успяхме да съкратим времето за вход в ОББ Мобайл с 3 секунди. Екипът на банката вече работи и по нови функционалности, сред които P2P плащания по телефонен, депозити за големи суми, завеждане на щети по застраховки към ДЗИ, електронна декларация за банкова сметка.“, сподели Мирослав Ризенов, директор „Дигитални канали“ на ОББ.
ОББ Мобайл е в Google Play, Apple Store и Huawei AppGallery, а дигиталният онбординг за нови клиенти е лесен, бърз и само в няколко стъпки.