В Китай интересът към iPhone е намалял. Търсенето на 15-ия модел по време на старта на продажбите е с 4.5 процента по-малко от предишния, съобщава Bloomberg.
Според изданието, новият модел на Huawei е по-популярен на китайския пазар. Експертите смятат, че спадът в търсенето е удар по репутацията на Apple, заедно с критичните отзиви на клиенти, които се оплакват от прегряване на устройството и изгаряне на екрана.
Спадът в продажбите на iPhone в Китай се дължи на патриотизма на местните жители, смятат някои технологични блогъри. Там има полупублично изискване държавните служители да преминат към местни марки. Мисля, че това имаше доста силно влияние върху общия интерес на местната публика към iPhone. И като цяло, това е, да кажем, недружелюбна джаджа, така че всички преминаваме към Huawei, каквото предлага местният пазар.
Това просто се вписва в малкия процент, който iPhone загуби, ако гледате година по година, посочват анализаторите. Но също така не може да се пропусне и факта с общия недостиг на модели, защото основното търсене беше за версиите Pro и Pro Max и не всичко е толкова гладко с тях. Например в Европа, ако потребителят поръча днес, смартфонът ще пристигне в най-добрия случай в края на ноември. Списъкът на чакащите е месец или повече.