Шведският производител на е-камиони Volta Trucks може да подаде молба за банкрут

Волта тракс Volta_trucks_IAA_2023_Volta Zero

Шведският стартъп Volta Trucks, който трябваше да започне да продава електрически камиони през следващата година, се готви да подаде молба за банкрут, съобщава Bloomberg. Компанията възнамерява да обяви фалит първо в Швеция, а малко по-късно и във Великобритания.

Причината за това решение, както обясниха в компанията, беше фалитът през август тази година на ключовия партньор на шведския стартъп – Proterra Inc., който трябваше да стане доставчик на акумулаторни батерии за Volta Trucks. Сривът на Proterra „се отрази негативно върху способността ни да набираме достатъчно средства в иначе сложна среда, за да привлечем капитал за играчи, търсещи електрически превозни средства“, коментираха от Волта в изявление.

Volta Trucks успя да привлече около 600 милиона долара и получи предварителни поръчки за 5 хиляди електрически камиони Volta Zero. Масовото им производство трябваше да започне през настоящата година, а доставките — през 2024 година.

Според данни от Byggmastar Anders J Ahlstrom AB, която притежава около 10 процента от акциите на Volta към 30 юни тази година, сега акциите на стартъпа „не струват нищо“.

Volta Trucks обяви назначаването на Claes Nilsson в своя борд на директорите в началото на януари 2023 година. Той е работил преди това за AB Volvo, където е заемал позицията на президент на Volvo Trucks и член на неговия изпълнителен съвет.

Основана през 2019 г., Volta Trucks произвежда и предоставя услуги за електрически камиони. Регистрираните офиси на компанията са Стокхолм, Швеция и Лондон, Обединеното кралство, с операции в двете страни, както и във Франция, Испания, Холандия и Австрия. Централният офис на Volta Trucks е в Стокхолм, Швеция, с ръководен инженеринг от Обединеното кралство и производствена база в Щайр, Австрия.

През септември 2020 г. Volta Trucks пусна Volta Zero, изцяло електрическо, 16-тонно превозно средство за доставки на товари в центъра на града. Първият модел е проектиран от Astheimer в WarwickUK и произведен от Prodrive Advanced Engineering в Banbury, UK.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Ще помогнат ли необозначените полицейски автомобили, които МВР планира да купи, за по-добрия контрол на агресивните шофьори?

Подкаст