Шведският стартъп Volta Trucks, който трябваше да започне да продава електрически камиони през следващата година, се готви да подаде молба за банкрут, съобщава Bloomberg. Компанията възнамерява да обяви фалит първо в Швеция, а малко по-късно и във Великобритания.
Причината за това решение, както обясниха в компанията, беше фалитът през август тази година на ключовия партньор на шведския стартъп – Proterra Inc., който трябваше да стане доставчик на акумулаторни батерии за Volta Trucks. Сривът на Proterra „се отрази негативно върху способността ни да набираме достатъчно средства в иначе сложна среда, за да привлечем капитал за играчи, търсещи електрически превозни средства“, коментираха от Волта в изявление.
Volta Trucks успя да привлече около 600 милиона долара и получи предварителни поръчки за 5 хиляди електрически камиони Volta Zero. Масовото им производство трябваше да започне през настоящата година, а доставките — през 2024 година.
Според данни от Byggmastar Anders J Ahlstrom AB, която притежава около 10 процента от акциите на Volta към 30 юни тази година, сега акциите на стартъпа „не струват нищо“.
Volta Trucks обяви назначаването на Claes Nilsson в своя борд на директорите в началото на януари 2023 година. Той е работил преди това за AB Volvo, където е заемал позицията на президент на Volvo Trucks и член на неговия изпълнителен съвет.
Основана през 2019 г., Volta Trucks произвежда и предоставя услуги за електрически камиони. Регистрираните офиси на компанията са Стокхолм, Швеция и Лондон, Обединеното кралство, с операции в двете страни, както и във Франция, Испания, Холандия и Австрия. Централният офис на Volta Trucks е в Стокхолм, Швеция, с ръководен инженеринг от Обединеното кралство и производствена база в Щайр, Австрия.
През септември 2020 г. Volta Trucks пусна Volta Zero, изцяло електрическо, 16-тонно превозно средство за доставки на товари в центъра на града. Първият модел е проектиран от Astheimer в WarwickUK и произведен от Prodrive Advanced Engineering в Banbury, UK.