BASF отчете загуба от 249 млн. евро за третото тримесечие

Германският химически концерн BASF SE приключи третото тримесечие със загуба от 249 милиона евро срещу печалба от 909 милиона евро година по-рано. Заедно с това, приходите са паднали с почти една трета до 15.7 млрд. евро.

Най-голямата химическа група в света също така обяви, че резултатите за 2023 г. като цяло вероятно ще бъдат в долния край на предишните прогнози. По-рано се прогнозираше оперативната печалба за годината да бъде между 4 и 4.4 милиарда евро, значително по-малко от онези 6.9 милиарда евро през 2022 година.

Загубата на BASF се дължи, наред с други неща, на лошите резултати на дъщерната нефтена и газова компания Wintershall Dea. В началото на годината тя обяви решението си да напусне руския пазар, като отбеляза, че загубата от отписването на руски активи в края на 2023 г. ще възлезе на 5.3 млрд. евро. Припомняме, че Wintershall Dea приключи третото тримесечие с нетна печалба загуба от 535 милиона евро.

В допълнение, резултатите на BASF са повлияни от общия спад в търсенето на химически продукти. От компанията заявиха, че ако химическата индустрия не се стабилизира, съществува риск от по-нататъшен спад в обемите на продажбите и падане на цените. Макроикономическата перспектива остава несигурна „предвид настоящите лихвени политики и нарастващите геополитически рискове“. Освен това търсенето и печалбите могат да бъдат допълнително повлияни отрицателно от нарастващите цени на суровините.

BASF произвежда широка палитра от бои, лакове и облагородяващи вещества, като например заготовки и предпродукти за производство на прахове, текстилни бои, химикали за кожарската индустрия, пигменти и оцветители, лепила и др. Купувачи на тази продукция са производителите на коли, масла, хартия, опаковки, текстил, препарати за хигиена, перилни препарати, строителни материали, лакове и печатарски продукти.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp

Още от категорията..

Последни новини

Смятате ли, че трябва да се забрани използването на телефоните в училищата?

Подкаст