Според оценки на Bloomberg, пазарната капитализация на китайския производител на електроника “Ксиаоми” (Xiaomi) се е увеличила с 20 милиарда долара от юни насам. Агенцията отдава ръста на котировките на тази китайска компания и други местни производители на смартфони на спада в продажбите на Apple в Китай и ръст в продажбите на своите конкуренти, включително Xiaomi.
В началото на ноември Apple отчете четвърти пореден спад на общите приходи. Експертите отдават това основно на спада в продажбите на Apple в Китай, който е третият по големина пазар на компанията. Приходите от китайското подразделение на Apple са намалели с 2.5 процента, възлизайки на 15.1 млрд. долара. В този регион продажбите на Apple са негативно повлияни от общото забавяне на икономиката, както и от нарастващата конкуренция от местни компании. Освен това The Wall Street Journal по-рано писа, позовавайки се на източници, че китайските власти са забранили на местните служители да използват iPhone за официални цели и да ги носят на работа.
В такива условия анализаторите очакват по-нататъшен ръст на приходите на местните конкуренти на Apple. „Huawei увеличава все повече продажбите благодарение на новите си продукти с уникални функции на камерата и сателитни комуникации”, цитира Bloomberg Jiang Xi Cortesi, анализатор в инвестиционната компания GAM Investment Management. „Темпът на продажби на iPhone в Китай се забавя, тъй като много потребителите не виждат значителни подобрения във функционалността на новия iPhone.”